معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از سرشماری بیش از ۸۵۰۰ قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی در استان خبر داد و گفت: این جمعیت نسبت به سال قبل دو برابر شده است.
کد خبر: ۷۱۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 27 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،آذر ولی‌زاده  با بیان اینکه هر سال سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در فصل مهاجرت پرندگان و از اوایل دی‌ماه تا اواسط بهمن انجام می‌شود، اظهار کرد: در سرشماری امسال که در حدود ۲۵ سایت انجام شد، بیش از ۸۵۰۰ پرنده آبزی و کنار آبزی را سرشماری کردیم.

وی ادامه داد: جمعیت پرندگان آبزی و کنارآبزی سرشماری شده در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش حدود دو برابری داشته است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه درباره دلایل افزایش پرندگان آبزی و کنارآبزی استان نیز یادآور شد: این موضوع به پارامترهای متعددی بستگی دارد که از مهمترین آن می‌توان به بهبود بارش‌ها و آب و هوای مناسب استان در سال جاری اشاره کرد.

وی معتقد است، بارش‌های خوب امسال باعث شد تالاب‌ها و سراب‌های استان که محل اصلی حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی است، پرآب شوند و میزبان تعداد بیشتری از پرندگان باشند.

ولی‌زاده عمده پرندگان سرشماری شده را شامل انواع اردک، خوتکا، لک لک و ... دانست و تاکید کرد: عمده این پرندگان در تالاب‌ها و دریاچه‌ها به خصوص تالاب "هشیلان" که یکی از اصلی ترین محل حضور پرندگان آبزی و کنارآبزی است، سرشماری شدند.

وی با بیان اینکه این سرشماری هر ساله و به منظور بررسی دقیق وضعیت گونه‌های پرندگان انجام می‌شود، اظهار کرد: از نتایج سرشماری برای برنامه‌ریزی درباره وضعیت پرندگان استفاده خواهد شد.

به گفته این مسئول، سرشماری سایر انواع پرندگان نیز هر سال در نیمه اول سال انجام می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار