رئیس پلیس فتا کرمانشاه خبر داد؛
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی که با ارائه رسید جعلی بانکی اقدام به خرید احشام در یکی شهرستان‌های این استان کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲ 06 May 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، سرهنگ علی عباسی کسانی اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به مأموران انتظامی سنقر و کلیایی مبنی بر اینکه در بازار احشام این شهرستان مشغول فروش احشام بوده و شخصی با مراجعه به وی و نمایش رسید بانکی ۲ رأس گوسفند از وی خریداری کرده است اما پس از ساعتی متوجه شده است پولی به حسابش واریز نشده و مورد کلاه‌برداری قرار گرفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی، مشخص شد که فرد کلاه‌بردار با ایجاد یک رسید جعلی توسط برنامه‌های موبایلی و با نشان دادن یک رسید بانکی جعلی پس از دریافت احشام، بازار را ترک کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: مأموران پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه‌جانبه ردپای مجرم را شناسایی کردند.

سرهنگ کسانی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، متهم در اقدامی غافلگیرانه در مرکز استان دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد و در بازجویی‌ها به کلاه‌برداری اعتراف کرد.

وی گفت: فروشندگان طعمه‌های مناسبی برای کلاه‌برداری با رسید جعلی هستند، لذا اگر قصد فروش کالایی را دارند تا زمان دریافت پیامک واریز وجه از سر شماره اصلی بانک عامل و مطابقت با میزان موجودی حساب خود، از ارائه کالا به خریدار خودداری کرده و مواظب شگرد کلاه‌برداری با ساخت رسیدهای اینترنتی جعلی باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار