تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات گیاهی چهارمحال وبختیاری از تولید بیش از 500 تن دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری خبرداد و گفت: این میزان تولید نسبت به دو سال گذشته 5 برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۴۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 21 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حمیدرضا دانش اظهار داشت: در سال زراعی جاری 400 هکتار از زمین های زراعی استان به زیرکشت این محصول روغنی رفته بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال نیز کاهش محسوس داشته است.
وی افزود: بیشترین سطح زیر کشت محصول دانه روغنی کلزا در شهرستان لردگان و کمترین در سامان بوده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی چهارمحال وبختیاری چهارمحال و بختیاری تولید حدود 300 تن روغن از کارخانجات روغن کشی این استان را یادآور شد و توضیح داد: سالانه این میزان روغن کلزا، آفتابگردان و کنجد در کارخانه روغن کشی این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
دانش اظهار داشت: محصولات اصلی این کارخانه تولید روغن است ومحصولات فرعی در زنجیره خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی چهارمحال وبختیاری گفت: اوکاپی، نپتون و گابرییلا ارقام کلزایی هستند که در این استان کشت می شود.
وی با اشاره به حمایت جهاد کشاورزی از توسعه کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا افزود: پوشش صد درصدی بیمه کلزا کاران، پرداخت یارانه 50 درصدی دانه کلزا مهمترین اقدامات حمایتی دولت از کلزا کاران این استان است.
روغن کلزا به دلیل حضور اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول از کیفیت تغذیه ای بالایی برخوردار است و بین ارقام و در شرایط مختلف تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن مشاهده می شود.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از 1.5 میلیون تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود، سطح زیرکشت استان نیز 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار