تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای داخلی،ایران در تولید سازه های مورد نیاز ورزش اسکواش به خودکفایی رسید.
کد خبر: ۶۲۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 17 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مسعود سلیمانی افزود: بیش از این تولید سازه های ورزش اسکواش در اختیار آمریکا و قاره اروپا بود که اکنون ' کورت ' تمام شیشه ای و آکواریوم شیشه ای این رشته در ایران نیز تولید می شود.
به گفته وی، با نصب این کورت های ساخت داخل، مسابقات جوانان آسیا نیز در ایران برگزار شد که مورد تایید فدراسیون آسیایی قرار گرفت.
رئیس فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعزام تیم به مسابقات 2018 جاکارتا اندونزی نیز گفت:کمیته ملی المیپک با فدراسیون اسکواش همراهی لازم را دارد و قرار شد برای مسابقات جاکارتا 5 اسکواش باز به این رقابت ها اعزام شود.
سلیمانی اظهار کرد: در بین اسکواش بازان تیم ملی برای شرکت در جاکارتا دو نفر از بانوان نیز حضور دارند که یک اتفاق بزرگ است.
عضو هیات رئیسه کنفدراسیون اسکواش آسیا در خصوص حجاب بانوان در مسابقات بین المللی اظهار کرد:در این زمینه حجاب مصوب بانوان ایرانی به تایید فدراسیون جهانی و کنفدراسیون اسکواش آسیا رسیده است.
سلیمانی افزود:در غرب آسیا نیز قرار است تیم های اسکواش بانوان با حجاب مصوب در این رشته فعال شوند.
رئیس فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران گفت: این فدراسیون با صندوق کارآفرینی امید برای دایر کردن سالن های اسکواش تفاهمنامه امضا کرد.
وی افزود: براساس این تفاهمنامه ، به ورزشکاران اسکواش باز ایران که قصد ایجا سالن اسکواش را دارند تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قمیت اختصاص خواهد داد.
به گفته وی، این تفاهمنامه در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان به اسکواش بازان برای دایر کردن سالن اسکواش پرداخت می شود.
واژه اسکواش به معنای فشردن است و صدای برخورد توپ به دیوار صدایی را تداعی می کند که شبیه اسکواش است و از اینرو نام این رشته ورزشی را اسکواش گذاشته اند و معادل نام ایرانی آن کوبان است.
اسکواش از قدیمی ترین نوع خانواده ورزش های راکتی است که سرعت ، قدرت ، استقامت ، انعطاف پذیری ، چابکی و توان ویژگی این رشته است.
به زمین بازی اسکواش کورت (court)گفته می شود و در دو نوع انفرادی (2 نفره ) و دوبل ( 4 نفره ) بازی می شود و هر کورت شامل 4 دیوار است که ورزشکاران می توانند در داخل اتاقکی شیشه ای بازی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار