رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تعداد موارد بازرسی از اصناف استان در سال‌جاری را ۳۸ هزار و ۴۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: این بازرسی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 08 November 2021

 

سجاد رستمی روز دوشنبه در ستاد تنظیم بازار این استان اظهار داشت:از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲ هزار و ۲۱۴ تخلف اصناف به ارزش ۳۰ میلیارد تومان از سوی بازرسان این سازمان شناسایی و تشکیل پرونده شد و  برای این تخلفات شناسایی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ریالی ۱۳۸ درصد رشد داشته است، یک هزار و ۹۲۸ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
رستمی، بیشترین تخلف کشف شده در استان را مربوط به درج نکردن قیمت کالاها عنوان کرد و افزود: همچنین ۴۵۰ مورد گرانفروشی، ۲۳۲ مورد رعایت نکردن بهداشت،۱۲۰ مورد عرضه خارج از شبکه، ۸۳ مورد کم‌فروشی و ۲۶ مورد احتکار از جمله تخلفات شناسایی شده در استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از رصد قیمت ۱۰۰ قلم کالا در بازار استان خبر داد و گفت: در آبان‌ماه ۹ قلم کالای اساسی در استان شامل برنج، حبوبات و گوشت مرغ نسبت به مهر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

رستمی خاطر نشان کرد: این در حالی است که قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در آبان‌ماه نسبت به مهر در بازار استان با کاهش هفت درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به ضرورت ثبت خرید و فروش و توزیع برخی کالاهای اساسی در سامانه جامع تجارت، تاکید کرد: براین اساس اطلاعات کالایی و تراکنش‌های خرید و فروش استان در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد تا شهرداری شهرکرد ظرف یک هفته آینده در خصوص ایجاد غرفه‌های عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در برخی میادین شهر گزارش ارائه دهد و نسبت به انجام این مهم اهتمام بیشتری به کار گیرد.

همچنین در این نشست به بررسی برخی نواقص توزیع سیستمی آرد و مرغ در استان پرداخته و مقرر شد تا با ایجاد اصلاحاتی در این سامانه‌ها، روند توزیع مرغ و آرد در شهرها و روستاهای استان شفاف‌تر و عادلانه‌تر انجام گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار