سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارزیابی‌های اولیه خسارت ناشی از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد، گفت: این زلزله بین ۳۰ تا ۶۰ درصد به واحدهای مسکونی شهرستان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۹۹۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 04 October 2021

خسرو کیانی روز دوشنبه در گف‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زلزله روز دوشنبه چلگرد، تمامی ۲۲۳ روستا و سه شهر شهرستان کوهرنگ را تحت تاثیر خود قرار داده و به واحدهای مسکونی این مناطق خسارت‌هایی وارد کرده است.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن برخی تاسیسات شبکه‌های آبرسانی نیز به سبب ریزش سنگ متحمل خسارت شده که دستگاه‌های متولی در حال رفع مشکل هستند.

کیانی با بیان اینکه ریزش کوه به صورت محدود در برخی از نقاط شهرستان گزارش شده است، تصریح کرد: این موضوع خسارتی در پی نداشته و راه‌های ارتباطی نیز مسدود نشده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: این زلزله خسارت جانی نداشته و تنها ۱۱ نفر مصدوم شدند که ۹ نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۲ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استانهای چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد استان چهارمحال و بختیاری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیکترین مراکز استانها به محل وقوع این زلزله شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار