استاندار فارس گفت: باید زمان صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان کاهش و برای انجام این کار زمان مشخص کرد.
کد خبر: ۹۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 21 September 2015
محمدعلی افشانی در جلسه كمیته جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان فارس اظهار داشت: این كمیته به‌عنوان مكمل دیگر کمیته‌ها و کارگروه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان بوده كه با حضور مدیران حوزه‌های مختلف و نمایندگان بخش خصوصی مسائل و مشكلات حوزه سرمایه‌گذاری را بررسی کند.

وی افزود: نکته‌ای را كه همه مدیران دولتی و خصوصی باید مدنظر قرار دهند این است كه كارها باید از حالت شعاری خارج‌شده و به سمت عملیاتی شدن سوق داده شود و موارد بررسی‌شده در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ گردد.

استاندار فارس تأکید کرد: حوزه جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری نیازمند برداشتن گام‌های عملی برای رفع مشكلات و موانع است كه باید به این مهم توجه ویژه داشت.

افشانی ادامه داد: با توجه به كمبود اعتبارات دولتی باید تلاش كنیم تا شهرک‌های خصوصی را در استان راه‌اندازی كنیم.

وی ادامه داد: توقعی كه از بخش خصوصی وجود دارد این است كه ضمن بررسی مشكلات مربوط به حوزه خود، طرح‌های دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی ارائه کند.

افشانی افزود: تغییر فناوری امری اجتناب‌ناپذیر بوده و واحدهای تولیدی برای ادامه فعالیت خود در این عصر رقابت فنّاوری نیازمند مدیریت صحیح و تخصص لازم می‌باشند.

استاندار فارس تأکید کرد: مشكل اینجاست كه در دانشگاه‌ها دروس تخصصی ارائه می‌شود اما مدیران از این تخصص به‌درستی بهره نمی‌گیرند و درنهایت با مشكل مواجه می‌شوند.

وی خطاب به بخش خصوصی اظهار داشت: بخش خصوصی با ورود فنّاوری‌های جدید نباید نگران باشند بلكه باید خود را با شرایط وفق دهند و بخش دولتی هم باید با حذف بسیاری از مقررات زائد و غیرضروری مسیر را هموار کند.

استاندار فارس اظهار داشت: فارس دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری، پزشكی، فرهنگی و كشاورزی است كه احداث شهرک‌های كشاورزی، شهرك صنعتی دارویی، شهرك صنایع‌دستی و گردشگری و همچنین شهرك صنایع شیمیایی برای این استان ضروری است.

وی افزود: سیر صدور مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری در استان باید كوتاه شود و برای این امر باید محدودیت زمانی تعریف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار