برخورد قاطعی با برداشت های بی رویه آب از رودخانه زاینده رود نمی شود و ورود قوه قضاییه به این موضوع می تواند از این برداشت ها جلوگیری کند.
کد خبر: ۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ 15 January 2015

به گزارش تابناک، مهدی بصیری مسوول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان خواستار ورود قوه قضاییه در موضوع زاینده رود شد و گفت: حق آبه داران رودخانه زاینده رود از مسوولین قوه قضاییه می خواهند که حقوق از دست رفته آنان را بازگردانند.

وی از محاسبه نکردن دقیق پمپاژهای سیار رودخانه زاینده رود در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: متاسفانه در این گزارش آمار دقیقی از برداشت های پمپاژهای سیار ارایه نشده است زیرا این برداشت ها توسط تراکتور یا موتورهای سیار و به فور انجام می شود و زمین های که به تازگی به کشاورزی تبدیل شده است از محل این پمپاژها مشروب می شوند.

مهدی بصیری ایستگاههای پمپاژ مستقیم در چهار محال بختیاری بر اساس گزارش وزارت نیرو 387 عدد و در استان اصفهان 135عدد اعلام کرد و گفت: 9 هزار و 173 لیتر در ثانیه در استان چهار محال و در استان اصفهان یک هزار و 92 لیتر در ثانیه از طریق این پمپاژها آب از زاینده رود برداشت می شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم همانگونه که در استان اصفهان نصب کنتور به سرعت انجام می شود در استان چهار محال بختیاری نیز این موضوع از سوی مسوولین محلی دنبال شود تا بتوان میزان برداشت آب از رودخانه را محاسبه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار