مسئولان محترم شمارا بخدا اینجا فارس است...دارید چه می کنید؟به کجا می روید و این گوهر گرانبها را به کجا می برید؟شما کجایید که مردم شریف فارس هر روز پشتشان باید بلرزد؟شما کجایید که هر روز باید چیزی که همه می دانند متعلق به این دیار است را استانی دیگر ببرد و صدایتان در نمی آید.مردم تا کی باید افسوس به یغما رفتن هویت استانشان را بخورند؟از پایتخت فرهنگی گرفته تا صنایع دستی و حتی فالوده را چرا باید ببرند و شما کجایید؟
کد خبر: ۹۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 08 September 2015
تابناک فارس می نویسد:استان فارس؛استانی که ایران کوچک است و سرمایه ای بزرگ.استان ثروتمندی که آب و هوایش نمونه است.سرزمین پارس که خاستگاه تمدن غنی ایران زمین است و مهد فرهنگ و تمدن.

استانی که آرامگاه مصلح بزرگ تاریخ(کوروش) و مصلح الدین شیرین سخن(سعدی) را در دل خود جای داده و از سراسر جهان برای عرض ارادت به مراد گوته(بزرگترین شاعر تاریخ غرب) به آرامگه خواجه شیراز می آیند.

دیاری که بیشترین امام زادگان و منسوبان به اهل بیت را پناه داده و شاهچراغش مأمن دلدادگان به مکتب اهل بیت است.

سرزمینی که خاک حاصلخیزش پر تنوع ترین نعمات خدا را هدیه میدهد و برکت سفره ایرانیان است.

به جرأت و بدون تعصب تجمع این همه نعمت و ثروت در جغرافیای یک خطه، در ایران و بلکه در جهان کم نظیر و شاید بی نظیر است.

کجای دنیا در یک محدوده جغرافیایی اینچنینی می توانی در هر زمان سال که باشی چهار فصل را تجربه کنی؟کجای دنیا انقدر فرهنگ و تمدن انباشته شده و کجای دنیا در جغرافیایی به این اندازه هم کشاورزی هست و هم باغ و هم بیابان و هم کوه و هم نفت و هم گاز و هم . . .

مسئولان محترم شمارا بخدا اینجا فارس است...
دارید چه می کنید؟به کجا می روید و این گوهر گرانبها را به کجا می برید؟

شما کجایید که مردم شریف فارس هر روز پشتشان باید بلرزد؟

شما کجایید که هر روز باید چیزی که همه می دانند متعلق به این دیار است را استانی دیگر ببرد و صدایتان در نمی آید.

مردم تا کی باید افسوس به یغما رفتن هویت استانشان را بخورند؟از پایتخت فرهنگی گرفته تا صنایع دستی و حتی فالوده را چرا باید ببرند و شما کجایید؟

و حالا چرا باید شایعاتی دهن به دهن بشود که قسمتی از استانمان را می خواهند ببرند و پشتمان بلرزد ازین غفلت.بله پشتمان می لرزد چون گذشته نزدیک نشان داده که خیلی چیزهامان به راحتی رفت و کسی صدایش در نیامد و می ترسیم مبادا این هم...؟؟؟

 اواخر دولت احمدی نژاد بود که 50 هزار هکتار از معادن، ذخایر آبی و اراضی مرغوب و مستعد کشت و دامپروری استان فارس به کرمان ملحق شد.

واقعیت این جاست که بحث الحاق بخشی از فارس به دیگران حرف امروز و دیروز نیست، اوج دست اندازی به اراضی این استان به سال های 42 تا 46 بر می گردد، زمانی که مسئولان وقت کرمان از غفلت مسئولان فارس کمال بهره را بردند و معادن سرشار از سرمایه «گل گهر فارس» به معدن «گل گهر سیرجان» تغییر نام داد و به کرمان پیوست.

این الحاق اگر چه اعتراض شدید مردم فارس را در آن زمان به همراه داشت اما آخرین تصمیم برای قطعه قطعه کردن فارس و تقسیم آن مثل یک گوشت قربانی نبود، در سال های نخست پس از پیروزی انقلاب بخش دیگری از این استان که از سال 51 به نام منطقه حفاظت شده بهرام گور ثبت شده و زیر نظر محیط زیست قرار گرفته بود از فارس جدا و تقدیم کرمان شد.

در واقع دولت دهم در پایان راه خود مصوبهای را در وزارت کشور به تصویب رساند تا فارس برای سومین بار زیر تیغ تصمیمهای پشت پرده و پر از ابهام قطعه قطعه شود و براین اساس طبق مصوبه شماره «217553 ت 48308» روستاهای چاه کوپال، چاه گله، چاه خشتو، چاه خرگوشی و چاه عمیق و بخش اعظمی از روستاهای مرزی فارس در قطرویه نی ریز به بخش گلستان شهرستان سیرجان از توابع استان کرمان واگذار شد.

تا کی باید توجیه بی کفایتی ها را اینگونه بشنویم که چه فرقی دارد و همه ما کشور ایرانیم؟؟؟
اگر فرقی ندارد و همه ما ایرانیم پس لطف کنید شما هویت دیگر استان ها را ببرید و چرا در این "همه ما" فقط فارس باید هویتش را بدهد؟

بخدا که ما هویت و میراث هیچ استانی را نمی خواهیم و فارس آنقدر بزرگ و زرخیز است که نیازی ندارد و فقط می خواهیم هویت و میراث استانمان را حفط کنید.

مسئولان محترم!شما را بخدا بس است...

پ.ن:نماینده آباده، بوانات و خرمبید در مجلس گفت: الحاق بخش‌هایی از بوانات به استان یزد شایعه است.

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: در چند روز اخیر برخی رسانه شایعاتی مبنی بر الحاق بخش‌هایی از شهرستان بوانات به استان یزد مطرح کردند که این مسئله صحت ندارد.

وی گفت: البته این تمایل از سوی استان یزد وجود دارد و تعرضات محلی نیز صورت گرفته ‌اما الحاق بوانات به استان یزد به هیچ عنوان امکانپذیر نیست.

نماینده آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی افزود: صحبت‌هایی با معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس صورت گرفته و قول مساعد برای جلوگیری از این امر داده شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
اخطار به مسوولین فارس
عملکرد شما مورد رضایت اینجانب نمیباشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار