تابناک: رییس جمعیت هلال احمر ایران گفت: مراکز درمانی فعال این جمعیت در خارج از کشور استاندارد می شود.
کد خبر: ۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷ 24 February 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی هلال احمر اصفهان، دکتر امیر محسن ضیائی در همایش سراسری بهداشت و درمان جمعیت هلال احمرافزود: باتوجه به افزایش معیارهای استاندارد در کشورهای محل استقرار مراکز درمانی هلال احمر در خارج از کشور ، مراکز درمانی باید ارتقا یابند و ماموریت ها نیز بازنگری شود.

وی تاکید کرد : مراکز درمانی خارج کشور باید از صرف ارائه درمانی خارج شده و به عنوان سفیر سلامتی خدمات پزشکی ایران را در کشورهای دیگر ترویج دهند.

ضیائی گفت : جمعیت هلال احمر از یک جمعیت کمک پذیر به یک جمعیت ارائه دهنده خدمت تبدیل شده است که باید در این راستا فعال تر شویم.

وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های جمعیت هلال احمر افزود: وزارت بهداشت آماده واگذاری بخشی از وظایفف خود مانند توانبخشی به هلال احمروباید ازاین فرصت نهایت بهره را برد.

رییس جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: ماموریت جمعیت هلال احمر در زمینه بهداشت و درمان و سلامت در مواقع اضطرار است

وی بحران را موجب از میان رفتن بنیان های یک جامعه دانست و گفت : جمعیت هلال احمر باید دارای شبکه و سامانه بهداشتی ، درمانی و خدماتی باشد تا هنگام وقوع حوادث و پیامدهای آن مانند انتشار بیماریها در آمادگی کامل باشد.

رییس جمعیت هلال احمر پذیرش داوطلبان متخصص برای مواقع اضطراری را مهم ارزیابی کرد و گفت : ما باید تیم های متخصص داوطلب تشکیل دهیم تا این تیم ها در قالب جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان غیر دولتی به خدمات بشر دوستانه و عام المنفعه بپردازند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار