تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت شیرخشک نوزاد پگاه شهرکرد گفت: همزمان با سال رونق تولید و با همت متخصصان داخلی، دو مورد از مواد اولیه تولید شیر خشک نوزاد در این شرکت بومی سازی شد.
کد خبر: ۷۵۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 12 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- لهراسب شاهقلیان اظهار داشت: این دو مواد اولیه شامل روغن مخصوص شیر خشک نوزاد، تغییر در فرمول آب پنیر برای تولید این محصول است.
به گفته وی، با تولید انبوه این محصول راهبردی مواد اولیه، به ازای تولید هر کیلوگرم از خروج ۴ یورو ارز جلوگیری خواهد شد.
وی از تامین ۵۰ درصد از شیر نوزاد مصرفی کشور در این استان خبر داد و تاکید کرد: سالانه ۶ میلیون قوطی شیر خشک به صورت یارانه‌ای با قیمت بسته ۴۰۰ گرمی به خانواده نوزادان دارای شرایط با مدیریت وزارت بهداشت و درمان ارائه می‌شود.
مدیرعامل شرکت شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد، ظرفیت تولید این کارخانه سالانه ۲۲ میلیون قوطی شیرخشک اعلام کرد و گفت: در صورت ثبت سفارش و حمایت دولتی، شیرخشک مورد نیاز کشور در کمترین زمان ممکن تأمین خواهد شد.
وی، به صادرات حدود ۲۵ تن شیرخشک از این استان به افغانستان در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: امسال نیز تجار کشورهای روسیه و بلاروس در هفته جاری برای بازاریابی در حال رایزنی و انعقاد قرارداد با این شرکت هستند.
شاهقلیان تصریح کرد: امسال با کاهش واردات مواد اولیه و بومی سازی آن، بخشی از دغدغه سلامت تامین خوراک حساس نوزادان برطرف می‌شود.
کارخانه شیرخشک پگاه شهرکرد با سرمایه گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن شیرخشک و اشتغال ۲۴۰ نفر در ۱۵ کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
همزمان با هفته جهادکشاورزی، خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور تعدادی از مسئولان از نخستین کارخانه تولید شیرخشک نوزاد کشور در شهرک صنعتی شهر فرخشهر دیدن کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار