تابناک چهارمحال وبختیاری- در جلسه‌اي مشترک با حضور رئيس و معاونان جهاد دانشگاهي استان با رئيس و معاونان دانشگاه علوم پزشکي استان راه‌های همکاری مشترک بررسی شد.
کد خبر: ۷۴۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 18 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سيروس رضايی ضمن تشريح فعاليت‌های جهاد دانشگاهی استان، گفت: جهاد دانشگاهی با توان علمی در کشور توانسته است در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و پزشکی، به موفقيت‌های فراوانی دست پيدا کند.
رئيس جهاد دانشگاهی استان مراکز پزشکی جهاد دانشگاهی را از جمله مراکز تخصصی و فوق تخصصی مطرح کشور عنوان و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان با تکيه بر توان علمی اين نهاد انقلابی آمادگی حضور در حوزه پزشکی استان را دارد و اميدواريم بتوانيم در اين حوزه در کنار دانشگاه علوم پزشکی، گامی موثر در جهت رفع نياز مردم استان برداريم.
رضايی بانک سلول‌هاي بنيادي خون بند‌ناف رويان را يکي از توان‌هاي علمي جهاد دانشگاهي که در استان داراي نمايندگي است عنوان و خواهان همکاري دانشگاه علوم پزشکي در راه‌اندازي چنين مراکزي با پتانسيل علمي اين نهاد در استان شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه متاسفانه در کشور در مسائل آموزشي دچار برخي افراط و تفريط ها شده ايم افزود: با تاکيد بر آموزش هاي آکادميك و افزايش كمي آموزش ها از ارتقاء كيفيت آموزش ها باز مانده ايم.
دکتر مجيد شيراني با بيان اينکه جهاد دانشگاهي مي‌تواند برخي از نواقص سيتم آموزشي را برطرف و کمبودها را جبران نمايد افزود: دانشگاه علوم پزشکي در دو حوزه دانشجويان و کارکنان مي تواند از توان و ظرفيت آموزشي جهاد دانشگاهي بهره بگيرد.
وي با تاکيد بر لزوم آموزش و کسب مهارت‌هاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي و ... توسط دانشجويان در کنار آموزش‌هاي تئوري افزود: آموزش اين مهارت‌ها نه در توان و نه در حيطه وظايف دانشگاه است اما جهاد دانشگاهي مي‌تواند با ورود به اين عرصه مهارت‌هاي لازم را به دانشجويان ارائه کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با اشاره به تجربه موفق جهاد دانشگاهي در تربيت کمک پرستار اظهار داشت: در رشته‌هايي همچون کارگزيني وحسابداري محض و كمك دندانپزشك و نيز ساير دوره‌هاي کوتاه‌مدت تخصصي مي‌توان از ظرفيت جهاد دانشگاهي بهره برد.
وي نياز سنجي دقيق را لازمه ايجاد زمينه‌هاي همکاري بيشتر جهاد دانشگاهي و دانشگاه علوم پزشکي دانست و افزود: ارائه پيشنهاد در زمينه همکاري‌هاي پزشکي، ايده خوبي است که از سوي جهاد دانشگاهي پيشنهاد شده است و بايد با بررسي بيشتر اجرايي شود.
شيراني اظهار کرد: جهاد دانشگاهي تجربيات خوبي در زمينه درمان ناباروري و سلول درماني دارد که دانشگاه علوم پزشکي استان مشتاق استفاده از اين تجربيات ارزشمند است و براي کمک به سلامت جامعه از هيچ کوششي دريغ نخواهد كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار