تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: 60 طرح نیمه تمام بهداشتی و درمانی استان با پیشرفت40 تا 80 درصدی در انتظار تخصیص اعتبار است.
کد خبر: ۷۴۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 15 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- مجید شیرانی افزود: این طرح ها شامل خانه بهداشت، خانه پزشک و خانه های بهداشت عشایری است که تحولات قیمت ارز و گران شدن مصالح ساخت و ساز تکمیل آن را با مشکل مواجه کرده است.
وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده امید می رود بخشی از اعتبار مورد نیاز تکمیل این طرح ها ، بزودی به استان اختصاص داده شود و بتوان پروژه خانه های بهداشت عشایری که در اولویت قرار دارد را تکمیل کنیم.
شیرانی همچنین به روند احداث کلینیک بیماران خاص و صعب العلاج استان اشاره کرد و گفت: این طرح که با کمک خیرین سلامت در مساحت 15 هزار مترمربع زیربنا در 5 طبقه به مرحله سفت کاری رسیده، تکمیل آن به سبب کمبود اعتبار متوقف شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در همین خصوص تلاش می شود تا بخشی از اعتبار مورد نیاز این طرح را از ردیف اعتبارات دولتی تامین و اجرای این طرح از سرگرفته شود.
شیرانی، مشارکت بخش خصوصی در تکمیل طرح های حوزه سلامت را موثر دانست و گفت: یکی از مهمترین طرح هایی که از سوی بخش خصوصی در استان احداث شده است بیمارستان پارسیان است که هم اینک تکمیل شده و بزودی با حضور وزیر بهداشت افتتاح می شود.
هم اکنون 9 مرکز بهداشت شهرستان،62 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و 60 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، سه مرکز آموزش بهورزی، 300 خانه بهداشت، 29 پایگاه سلامت شهری، 4 پایگاه سلامت روستایی و 4 واحد تسهیلات زایمانی در چهارمحال و بختیاری در حوزه بهداشت و درمان به مردم خدمات رسانی می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار