تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بنا به پیشنهاد اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری از سال آینده قُرق دشت لاله‌های واژگون در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۳۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 16 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- منوچهر نصیری با اشاره اینکه منطقه دشت لاله‌های واژگون شهرکرد در منطقه کوهرنگ به‌علت بهره‌برداری‌های بی‌‌رویه در معرض انقراض این گونه گیاهی قرار گرفته است، گفت: این منطقه در سالیان گذشته به‌علت جاذبه‌های بالای گردشگری هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است.
معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهت حفظ  گیاهی گونه لاله‌های واژگون قُرق در دستور کار قرار گرفت، افزود: بنا به پیشنهاد اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری در جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دستگاه‌های مرتبط از سال آینده قُرق دشت لاله‌های واژگون در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده برای احیا و اصلاح گونه گیاهی لاله در دشت لاله‌های واژگون جلوگیری از ورود خودرو به منطقه، جلوگیری از ورود دام، تقویت این گونه گیاهی با کودهای مغذی و فرهنگ‌سازی از طریق سازمان‌های مؤثر برای جلوگیری از آسیب به این گونه گیاهی منحصر به فرد است.
نصیری در پایان تأکید کرد: اقداماتی برای برخورد قضائی با سودجویانی که قصد آسیب به دشت لاله‌های واژگون را دارند توسط دادستان انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار