تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم بروجن در مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: باید در صحن علنی مجلس پاسخگو باشید. چرا با گذشت بیش از ۱۲ سال هیچ اقدامی برای پروژه سد آق‌بلاغ انجام ندادیم؟
کد خبر: ۷۳۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 16 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- خدیجه ربیعی فرادنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن محکوم کردن اقدام اخیر دولت ترامپ، اظهار کرد: در آغازین روزهای سال شاهد بارش باران الهی بودیم که متأسفانه به دلیل سوءتدبیرهای گذشته و حال به بلا تبدیل شد. بایستی با مقصرین در هر زمان و هر مقام و مسئولیتی برابر قانون رفتار شود تا در آینده شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم.
نماینده مردم بروجن در مجلس افزود: در استان چهارمحال و بختیاری سیلاب بیش از ۶۰۰ میلیارد و در شهرستان بروجن بیش از ۶۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورده است. در این حادثه طبیعی شاهد خسارات جانی نبودیم اما از دولت انتظار دارم که حمایت ویژه و جبران خسارات وارده به این استان  که از قبل از سیلاب هم استان محروم بود  داشته باشید.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با گلایه از رئیس جمهور گفت: در سخت‌ترین روزهایی که مردم از یک طرف گرفتار شرایط نامساعد اقتصادی و از طرف دیگر گرفتار طوفان و سیلاب بودند شما در بین مردم حضور نداشتید اما مردم در صحنه حضور داشتند و برای مهار این مخاطرات تلاش کردند. با بارش‌های اخیر بحران آب شهرستان بروجن نه تنها حل نشد بلکه مزارع کشاورزان عزیز را نابود ساخت.
ربیعی خطاب به اردکانیان تاکید کرد: باید در صحن علنی مجلس پاسخگو باشید. چرا با گذشت بیش از ۱۲ سال هیچ اقدامی برای پروژه سد آق‌بلاغ انجام ندادید؟ چرا پروژه ملی انتقال آب سبزه کوه که برای آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از بیت‌المال هزینه شد بعد از گذشت ۲۰ سال هنوز به نتیجه نرسیده است. امروز شاهد طغیان رودخانه سبزه کوه و نابود شدن تمام شیلات، مزارع و هست و نیست کشاورزان هستیم. پروژه سد امام قیس با بی تدبیری وزارت جهاد کشاورزی بعد از ۱۳ سال همچنان بین وزارت جهاد و وزارت نیرو سرگردان است.
نماینده مردم بروجن ادامه داد: مردم شریف روستای امام قیس باید هم حسرت باران‌های از دست رفته را داشته باشند و هم حسرت نابود شدن مزارع، باغات کشاورزی و مهمتر از همه مشکل کمبود آب شرب. ۵۰ درصد مردم استان چهار محال و بختیاری با نبود آب شرب مواجه هستند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مردم را ستون فقرات جامعه دینی دانست و تصریح کرد: مردم وسیله شکست دشمنان هستند. در کشوری که مفتخر به الگوی ساختن نظام علوی است بی عدالتی و تبعیض شایسته نیست.
وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: در اولین سفرتان به استان چهارمحال و بختیاری حتی حاضر به بازدید از شهرستان سیل زده بروجن نشدید. آنقدر با شتاب از شهرستان سیل زده بروجن عبور کردید که بعید می‌دانم به پروژه شاهراه ارتباطی شهرکرد – بروجن – لردگان توجه کرده باشید. این پروژه به خاطر عدم تکمیل ۱۰ کیلومتر باقیمانده‌اش هم اکنون به قتلگاه تبدیل شده است. اگر در مجلس به خاطر اقدام ننگین دولت ترامپ بر علیه سپاه پاسداران مقید به حضور نبودم حتماً همراه شما در استان چهارمحال و بختیاری حضور می‌یافتم و ضمن تاکید بر بازدید جنابعالی از جای جای استان اجازه نمی‌دادم بدون بازدید از نقاط مختلف شهرستان سیل زده بروجن مسیر خود را ادامه دهیم.
ربیعی در پایان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: احقاق حقوق کشاورزان چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن، پرداخت خسارات و مطالبات بیمه محصولات کشاورزان و اقدام فوری برای حل مشکلات تأمین آب مزارع این منطقه را از جنابعالی خواستارم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار