تابناک چهارمحال وبختیاری- سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با صدور بیانیه ای تاکید کرد: سپاه تکیه گاه مستضعفان و خار چشم مستکبران است.
کد خبر: ۷۳۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 10 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، در این بیانیه با گرامیداشت روز پاسدار و زاد روز ولادت امام حسین(ع) تصریح شده است : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هویت مکتبی و اتکاء به اندیشه توحیدی و گفتمان دینی برخاسته از سیره نبوی و علوی، یک نهاد انقلابی است که بر اساس اصل 150 قانون اساسی، رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی و دست آوردهای آن را برعهده دارد.
این بیانیه با محکومیت اقدام اخیر آمریکا در خصوص سپاه می افزاید: با توجه به ماهیت ضد استبدادی، ضد استکباری و ضد استعماری انقلاب اسلامی ایران، که در صدد شکستن شاخ مستکبران و ظالمان جهان بوده موجب شده تا به طور طبیعی طیف گسترده ای از دشمنان مقابل آن صف آرایی نمایند، که ضرورت وجود نهاد مقدس سپاه در پاسداری از این انقلاب را اثبات می کند.
در بیانیه سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به حضور فعال و تاثیرگذار و عملکرد درخشان سپاه در عرصه دفاع مقدس، ایفای نقش در مقابله با جنگ نیمه سخت و برخورد با غائله ها، آشوب ها و فتنه های مختلف، حضور مؤثر در امنیت پرواز و ایجاد امنیت در شبکه ناوگان هوایی کشور و مقابله با دسیسه های دشمنان، حضور در عرصه سازندگی و انجام هزاران پروژه ملی در سطح کشور و توان قدرتمند موشکی سپاه و حضور فعال نیروی دریایی در آب‌های خلیج فارس و پاسداری از حریم آبی کشور، می افزاید: افتخارات سپاه در عرصه های مختلف از دلایل دشمنی استکبار جهانی و مزدوران منطقه ای آنها با این نهاد مردمی، مکتبی و انقلابی است.
در این بیانیه تصریح شده است: حضور نیروی زمینی سپاه در مقابله با اشرار و فرقه های وابسته و مزدور در شمال غرب و جنوب شرق و نیز پاسداری در بسیاری از مرزهای کشور و نهایتا حضور سپاه در تقویت عمق استراتژیک انقلاب و نظام و مقابله با پدیده داعش در عراق و سوریه و پاسداری از حریم اهل بیت و جبهه مقاومت و گسترش نفوذ معنوی انقلاب توسط نیروی قدس از دیگر افتخارات مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که کلام نورانی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» را با همه وجود اثبات کرده و به منصه ظهور رسانده است.
بیانیه سپاه قمربنی هاشم علیه السلام می افزاید: به رغم تفاوت در دشمنان خارجی و مخالفان داخلی و فضاسازی علیه سپاه، بین آنها نقاط اشتراکی وجود دارد که مربوط می شود به رسالت، مأموریت و عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ لذا از آنجایی که سپاه تکیه گاه مستضعفان و خار چشم مستکبران است، دشمنی با سپاه نقطه مشترک دشمنان بشریت و دولت جنایتکار آمریکا می باشد.
در ادامه این بیانیه با اشاره به تأیید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی حضرت امام خمینی(ره) و لطف و توجه همیشگی مقام معظم رهبری به این نهاد، آمده است: همه خواص و نهادهایی که دل در گرو نظام و انقلاب و ولایت فقیه داشته و همینطور مردم عزیزمان همواره سپاه را مورد توجه و محبت قرار می‌دهند، و اکثریت قریب به اتفاقِ کسانی که به سپاه حمله می‌کنند، سپاه را مانع و مزاحم تحقق خواسته‌های خود می بینند.
در این بیانیه ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی سردمداران رژیم جنایتکار آمریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» که خلاف منشور ملل متحد است، با اشاره به خدمت رسانی سپاه و بسیج به آحاد مردم در شرایط مختلف، آمده است: سپاه همواره در شرایط مختلف از جمله حوادث غیرمترقبه همچون؛ سیل، زلزله و موارد دیگر در کنار مردم و مسئولین بوده و خواهد بود و مردم یاری و مردم داری را رسالت خود می داند.
رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن، سازمان سپاه را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.
شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در واکنش به این اقدام آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: این شورا ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک ایالات متحده آمریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌ های تروریستی خارجی»، این اقدام بی‌ اساس را خطر عمده ‌ای برای صلح و امنیت منطقه ‌ای و بین ‌المللی و نقض آشکار قواعد آمره حقوق بین ‌الملل و منشور ملل متحد می‌ داند.
همچنین براساس این بیانیه، جمهوری اسلامی ایران در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز آمریکا اعلام می ‌نماید، رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریزم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می ‌داند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار