تابناک چهارمحال وبختیاری- هیات وزیران با اختصاص 114میلیارد ریال برای جبران سیل در چهارمحال و بختیاری موافقت کرد.
کد خبر: ۷۲۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 05 March 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری چهارمحال و بختیاری ، سخنگوی وزارت کشور از اختصاص بیش از 151 میلیارد ریال به دو استان اردبیل و چهارمحال و بختیاری به منظور جبران خسارت سیل و طوفان با تصویب هیات وزیران خبر داد.
سید سلمان سامانی از اختصاص بیش از 114 میلیارد ریال به استان چهارمحال و بختیاری با پیشنهاد وزارت کشور به منظور جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل و اجرای پروژه های پیشگیرانه با تصویب هیات وزیران خبر داد.
وی در ادامه افزود: پیرو تصویب این پیشنهاد وزارت کشور اعتباری بالغ بر 102 میلیارد و 360 میلیون ریال از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می گیرد و مبلغ 11 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی از طریق بانک های عامل با معرفی استانداری چهارمحال و بختیاری بین آسیب دیدگان ناشی از سیل و آبگرفتگی پرداخت می‌شود.
سخنگوی وزارت کشور همچنین از تصویب دیگر پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر اختصاص 37 میلیارد ریال به استان اردبیل برای جبران خسارت و بازسازی ساختمان ها و تاسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از وقوع طوفان و فرونشست زمین و سیلاب های فصلی خبر داد.
سامانی تصریح کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 350 میلیون ریال از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور در اختیار دستگاه اجرایی قرار می گیرد و مبلغ 7 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت توسط بانک مرکزی از طریق بانک های عامل با معرفی استانداری اردبیل بین آسیب دیدگان ناشی از وقوع طوفان و فرونشست زمین و سیلاب پرداخت می‌شود.
​قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها یادآور شد: این مصوبه هیأت وزیران جهت اجرا به وزارت کشور، وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ شده است.
سیلاب پاییز امسال بیش از یک هزار میلیارد ریال خسارت به چهارمحال و بختیاری از جمله شهرستان لردگان وارد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار