تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به جوجه ریزی 3 میلیون قطعه ای مرغداری های استان در سال جاری، گفت: هم اکنون 400 هزار قطعه مرغ تولیدی آماده توزیع برای بازار شب عید است.
کد خبر: ۷۲۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 04 March 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سام مردانی افزود: در نیمه دوم امسال بیش از 2 هزار و 500 تن گوشت سفید در استان تولید و وارد چرخه مصرف و یا ذخیره سازی شده است.
وی، با بیان اینکه جوجه ریزی در 204 واحد مرغداری گوشتی این استان انجام شده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، برای تامین گوشت مرغ تا پایان سال هیچ محدودیتی وجود ندارد.
معاون بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مصرف روزانه گوشت سفید در این استان 50 تن است، افزود: مازاد تولید به استانهای همجوار ارسال می شود.
مردانی، از تامین بخش عمده ای از گوشت قرمز استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با تامین گوشت منجمد و گوشت گرم وارداتی مورد نیاز استان، تعادل در قیمت گوشت قرمز برقرار می شود.
چهارمحال وبختیاری با داشتن بیش از دو میلیون و500 هزار راس دام سبک و بیش از 70 هزار راس دام سنگین به عنوان یکی از قطب دامپروری کشور به حساب می آید.
چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با بیش از 947 هزار نفر جمعیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار