تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: زمان ورود دام عشایر به این استان 20 اردیبهشت 98 اعلام شده است و هر گونه ورود دام پیش از موعد غیرقانونی است.
کد خبر: ۷۲۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 28 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- فرامرز مردانی افزود: ورود زودهنگام عشایر پیش از تقویم کوچ باعث کوبیدگی زمین و جلوگیری از رویش وگل دهی گونه های مرتعی می شود.
وی گفت: زمان ورود دام به مراتع استان از 20 اردیبهشت ماه سال آینده شروع و تا 20 شهریورماه تعیین شده است.
مردانی، با اشاره به برگزاری جلسات تصمیم گیری در زمینه زمان کوچ عشایر در استان و همچنین کشور افزود: در این جلسات مقرر شد که هرگونه جابه جایی دام با تایید و مجوز دامپزشکی و صدور مجوز از اداره کل پایانه ها و حمل و نقل انجام شود.
وی افزود: برای جلوگیری از کوچ زودهنگام، سازمان حمل و نقل از صدور مجوز و بارنامه برای کامیون هایی که حامل دام عشایر هستند، جلوگیری خواهد کرد.
مردانی از استقرار اکیپ های منابع طبیعی و امور عشایر با همکاری نیروی انتظامی در مسیر گلوگاه ها خبر داد وگفت: از ورود عشایر زودتر از موعد به استان جلوگیری می شود.
رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت ورود زودهنگام و ثبت 2 تخلف برای بهره برداران پروانه چرای عشایر و دامداران متخلف دریافت و متخلفان برای پرداخت جریمه به مراجع قضایی معرفی می شوند.
به گفته وی، براساس فصل سوم شیوه نامه ممیزی مراتع بار سوم تخلف کنند پروانه چرای آنها باطل می شود.
وی گفت: در استان چهارمحال وبختیاری 17 هزار و 500 فقره پروانه چرای دام صادر و 23 هزار و 500 عشایر و روستایی در استان مجوز بهره برداری از منابع طبیعی استان را دارند.
وسعت عرصه های طبیعی استان یک میلیون و 400هزار هکتار عرصه های جنگلی ومرتعی است که 66 درصد این عرصه ها در اختیار بهره برداران قرار دارد.
چهارمحال و بختیاری پس از فارس دومین استان عشایر نشین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار