تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ضبط یک دستگاه بیل مکانیکی متعلق به قاچاقچیان اشیاء فرهنگی – تاریخی میراث فرهنگی استان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 08 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مهرداد جوادی اظهار کرد: به دنبال گزارش‌های رسیده به واحد اطلاعات و اخبار یگان حفاظت مبنی بر کاوش در منطقه تپه تاریخی روستای جمالو قدیم پشت حوضه آبگیر سد زاینده رود از توابع شهرستان بن افرادی در دو شب گذشته با وجود بارندگی شدید برف به وسیله یک دستگاه بیل مکانیکی اقدام به حفاری غیرمجاز این تپه کردند.
وی افزود: با ورود به موقع نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان و با هماهنگی مقام قضایی عملیات دستگیری حفاران غیرمجاز آغاز شد.
جوادی با بیان اینکه در این عملیات سه حفار غیرمجاز با هویت معلوم از محل متواری و بیل مکانیکی خود را در محل رهاسازی کردند، تاکید کرد: حفاران غیرمجاز متواری تپه تاریخی روستای جمالو قدیم تحت تحقیب هستند.
جوادی یادآور شد: متخلفان پس از دستگیری به منظور تحقیقات و سپری نمودن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی می شوند.
وی گفت: تپه تاریخی واقع در روستای جمالو قدیم از توابع شهرستان بن چهارمحال و بختیاری که بعد از آبگیری سد زاینده رود در سال 1349 هجری شمسی به زیر آب رفته بود، پس از خشکسالی ‌ های دهه اخیر و افت شدید میزان آب پدیدار شد که اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان بلافاصله نسبت به تهیه پرونده ثبت و مشخص کردن حریم آن اقدامات لازم را انجام و پرونده را برای ثبت به سازمان مرکزی ارائه داد.
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: پرونده ثبت تپه تاریخی واقع در روستای جمالو قدیم در نوبت ثبت قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان و واحد حقوقی این اداره‌کل به منظور برخورد با هرگونه تخلف مرتبط با میراث فرهنگی آمادگی لازم را دارد و با متخلفان این حوزه به شدت و برابر قانون برخورد خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار