امام جمعه کازرون:دولت تا کی می‌خواهد این وضعیت ادامه پیدا کند و در جیب مردم دست بشود و با بدبخت کردن مردم کسب درآمد کند؟ آیا این جواب اعتماد مردم در انتخابات به دولت و مجلس است؟ باید جلو این‌ کارها گرفته شود و صرف حرف زدن که معنا ندارد.
کد خبر: ۶۶۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 29 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه نمازجمعه این شهر با اشاره به حادثه تروریستی در اهواز اظهار داشت: این حادثه نشان داد که دشمن در حال ایجاد ناامنی در کشور است.

وی با بیان اینکه امنیت امروز یک نعمت و جوهر گران‌بهاست، گفت: اگر حماسه‌های مدافعان حرم نبود، این حوادث هرروز در شهرهای ما اتفاق می‌افتاد.

امام جمعه کازرون با تاکید بر اینکه مسوولان امنیتی و اطلاعاتی باید بیشتر مراقب باشند، افزود: دشمن به گفته خودش در صدد کشاندن ناامنی به کشور است.

خرسند خواستار تنبیه سردمداران کشورهای وهابی سعودی و امارات شد و تصریح کرد: قطعاً به وقتش گوش‌مالی سختی به تروریست‌ها و حامیانشان داده می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: این سخنرانی به اندازه‌ای مضحک بود که رهبران جهان از سخنان رییس جمهور آمریکا و منطق او خندیدند.

خطیب جمعه کازرون ادامه داد: رییس جمهور آمریکا از سیاست جدید دولتش پرده‌برداری کرد، این در حالی است که آنها در زمان ریاست جمهوری‌های قبلی مدعی جهانی شدن و نظم نوین و دهکده جهانی به رهبری آمریکا بودند که ملاحظاتی داشتند و سعی می‌کردند رعایت کنند.

خرسند با بیان اینکه منطق رییس جمهور کنونی یک منطق ناسیونالیستی و همان منطق هیتلر است، اظهار داشت: ما شاهد یک دیکتاتور جهانی به نام آمریکا هستیم.

وی رفتارهای کنونی آمریکا را نشانه یک دیکتاتوری بین‌المللی دانست و گفت: اینکه قدرتمند‌ترین کشور دنیا که دایه رهبری دنیا دارد، می‌آید عربده‌کشی می‌کند و از همه بازجویی می‌کند و حتی به متحدین خودش مثل آلمان، اتهام زده و با سخیفترین ادبیات با اعراب جنوب خلیج فارس برخورد می‌کند نمونه‌های این رفتار است.

خرسند با بیان اینکه خیلی‌ها از سخنان ترامپ خندیدند و تمسخر بیشتر باید سهم کسانی باشد که در کشور ما می‌گویند برویم با این ترامپ مذاکره کنیم، گفت: این رفتار آمریکا نشانه افول ابرقدرتی آنها است که بزودی همان‌طور که پیش‌بینی بنیان‎گذار انقلاب اسلامی در مورد شرق و شوروی محقق شد، برای غرب هم محقق می‌شود.

امام جمعه کازرون با تقدیر از سخنان رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل افزود: مواضع خوب وی در راستای سیاست‌های مستقل نظام جمهوری اسلامی و به چالش کشیدن سیاست‌های دوگانه آمریکا بود که جای تقدیر دارد.

وی با گلایه از نوسانات نرخ ارز اظهار داشت: وقتی ما برجام را نپذیرفته بودیم و قطعنامه سازمان ملل علیه ما بود، دلار حدود سه هزار تومان بود، اما حالا که قطعنامه علیه ما نیست و برجام روی کاغذ هست، چرا دلار باید به این مقدار برسد.

خرسند ادامه داد: بانک مرکزی چکار می‌کند؟ مهمترین کار وی حفظ ارزش پول ملی است، دولت باید پاسخگو باشد و مجلس برای این مشکل چه کرده است؟ تا کی می‌خواهیم ببینیم ارزش پول ملی سقوط کند؟

وی گفت: دولت تا کی می‌خواهد این وضعیت ادامه پیدا کند و در جیب مردم دست بشود و با بدبخت کردن مردم کسب درآمد کند؟ آیا این جواب اعتماد مردم در انتخابات به دولت و مجلس است؟ باید جلو این‌ کارها گرفته شود و صرف حرف زدن که معنا ندارد.

خطیب جمعه کازرون با انتقاد از مجلس اظهار داشت: وقتی دو وزارتخانه مثل اقتصاد و کار و رفاه الان وزیر ندارد مجلس هم در این وضعیت دو هفته به مرخصی می‌رود و پس از برگشت می خواهد قانون استعماری fatf را تصویب کند.

خرسند با اشاره به ایجاد اخلال در حرکت کامیون‌ها تاکید کرد: این کار غیرانقلابی است و دستگاه‌های قضایی باید به شدت برخورد کنند و کامیون‌داران کازرون مراقب باشند که این کار دشمن است و بازیچه قرار نگیرند.

امام جمعه کازرون خواستار کار انقلابی و قاطع از دولت و مجلس برای مردم شد و گفت: کاری کنند که مردم نتایج آن را ببینند نه اینکه ببینیم روز به روز دلار و قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در بدنه برخی دستگاه‌ها کارهایی صورت می‌گیرد که نتیجه‌اش بدبخت کردن مردم است که با این‌گونه کارها باید برخورد جدی شود.

خرسند بابیان اینکه قدرت خرید مردم وقتی پایین بیاید جیب کسانی پر می‌شود اظهارداشت:نتیجه این کار فقر و افزایش معضلات اجتماعی و پرونده‌های قضایی است، ما جز حرف چیزی ندیدیم، این قیمت گذاری و نظارت بر بازار وظیفه کیست؟ دستمال و گوجه و پیاز باید مسایل اصلی کشور ما شود؟

امام جمعه کازرون تاکید کرد: مردم حامی نظامند و این مشکلات را به حساب نظام نمی‌گذارند بلکه به حساب دولت و مجلس می‌گذارند و رهبری و مراجع تقلید و روحانیت از این وضعیت راضی نیستند

وی از برنامه‌های خوبی که در هفته دفاع مقدس صورت گرفت، بویژه نمایشگاهی که بسیج از سیر مظلومیت اهل بیت تا دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و همچنین برگزاری نمایش میدانی تقدیرو تشکر کرد و اظهارداشت: مردم نشان دادند تشنه برنامه‌های خوب فرهنگی هستند و استقبال کردند و این نشان می‌دهد با بودجه کم هم می‌شود کار کرد.

خطیب جمعه کازرون ادامه داد: دستگاه‌ها، ادارات و ارگان‌ها باید کمک کنند، این قبیل کارهای باید برای نسل جوان ما اجرا شود تا با فرهنگ دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار