در چهارمحال و بختیاری
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: مردم در صیانت از عرصه های ملی حساس شده اند و مشارکت و حساسیت مردم در صیانت از این عرصه ها مطلوب است.
کد خبر: ۶۵۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 12 September 2018
به گزارش  تابناک شهرکرد- علی محمدی مقدم در جمع فعالان فضای مجازی و تشکل های مردم نهاد افزود: با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مطلوب در چند سال اخیر ، دغدغه و حساسیت مردم در صیانت از عرصه های طبیعی بیشتر از گذشته شده است.
به گفته وی، اطفاء حریق در بیشتر مراتع و جنگلهای مناطق سخت گذر توسط افراد بومی انجام می شود، چرا که گاهی امکان و فرصت اعزام به موقع نیروی آتش نشانی و امدادی به مناطق جنگلی وجود ندارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از مهار و کنترل آفت جوانه خوار بلوط در جنگل های بلوط شهرستانهای لردگان، کیار و اردل خبر داد و گفت: به دلیل تغییر اقلیم و افزایش دما در زمستان و کاهش بارندگی ها و طول دوره یخبندان، این آفت در جنگلهای بلوط استان طغیان کرده بود.
محمدی مقدم افزود: این آفت برای جنگل های بلوط یک تهدید جدی است به همین دلیل از سال 89 تاکنون برای جلوگیری از گسترش این آفت، مبارزه بیولوژیک در جنگل های استان اجرایی شده است.
به گزارش ایرنا، در این نشست 15 تشکل فعال در حوزه منابع طبیعی و فعالان مجازی دوستدار طبیعت دیدگاه های خود را مطرح کردند.
استان چهارمحال وبختیاری با یک میلیون و 653 هزار هکتار مساحت دارای 307هزار هکتار جنگل بلوط است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار