استاندار چهارمحال و بختیاری :
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد از عملکرد ضعیف جذب تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری گفت: عملکرد ضعیف دستگاه ها به وزارتخانه های آنها گزارش می شود.
کد خبر: ۶۵۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 12 September 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در کارگروه تخصصی اشتغال این استان افزود: بارها در جلسات متعدد نسبت به عملکرد ضعیف بانک های عامل و 4 دستگاه اجرایی استان در خصوص جذب ضعیف تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری استان تذکر و نسبت به اصلاح این روند مهلت داده شده است.
وی ادامه داد: با وجود این تذکرها، بانکها و 4 دستگاه اجرایی استان نتوانستند در فرصت های تعیین شده نسبت به رفع مشکلات و ایجاد هماهنگی بین بخشی، موفق عمل کنند و در نتیجه، استان در جذب تسهیلات در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است.
عباسی تصریح کرد: پیگیری حقوق و منافع عمومی استان تعارف بردار نیست و تکلیف دستگاه هایی که در این خصوص عملکرد ضعیفی دارند با وزارتخانه های مربوطه تعیین می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نرخ بالای بیکاری این استان ، تخصیص اعتبار و اجرای طرح های مشاغل روستایی، خانگی و فراگیر را تدبیر دولت برای مهار این وضعیت عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت، بهترین استفاده را کرد و دستگاه ها با رفع مشکلات موجود در رونق اشتغالزایی بیش از پیش همت کنند.
عباسی، با اشاره به عملکرد مطلوب استان در حوزه مشاغل خانگی ، تصریح کرد: این استان سال گذشته با جذب حداکثری اعتبارات تخصیصی، رتبه سوم کشور را کسب کرد و انتظار می رود در حوزه مشاغل روستایی و عشایری نیز به همین روش عمل شود.
وی، ناهماهنگی بین بانک های عامل و دستگاه های اجرایی را عامل مهمی در روند نامطلوب جذب تسهیلات عشایری، روستایی استان عنوان کرد و گفت: به طور متوسط 12 درصد اعتبارات این حوزه از سوی بانک ها به متقاضیان پرداخت شده است.
سهم اعتبارات چهارمحال و بختیاری در حوزه مشاغل روستایی عشایری 3 هزار و 140میلیارد (314 میلیارد تومان) است که از این مبلغ تاکنون 320میلیارد ریال (32 میلیارد تومان) جذب شده است.
براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شد که با 4 درصد اختلاف با کرمانشاه، این استان همچنان رتبه نخست بیکاری کشور را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار