از فردا؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور بانوان و استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ملی توان‌افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری از فردا به مدت سه روز با برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۴۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 13 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– پریسا ابراهیم‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: جامعه هدف این طرح، جوانان و زنان مخصوصا افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی است که بتوانند برای خود در مسیر کسب و کار و کارآفرینی ایده‌هایی ارائه دهند.
وی افزود: کارآفرین فردی است که نسبت به دیگران از انرژی و انگیزه بالایی برخوردار باشد، پتانسیل‌های خود را به جامعه نشان دهد و همچنین قدرت ریسک‌پذیری بالایی داشته.
ابراهیم‌پور گفت: علاوه بر اینکه کارآفرینی می‌تواند اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و آن را پویا کند، اشتغالزایی ایجاد کرده و بر روی اجتماع تاثیر بگذارد، می‌تواند موجب پویایی اجتماع و ایجاد اشتیاق و پشتکار در اجتماع شود، همچنین می‌تواند بر روی فرهنگ تاثیر بگذارد و فرهنگ را دگرگون کند.
وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور آگاه‌سازی بر روی مزیت‌های اقتصادی و فرصت‌های کسب و کار در حوزه زنان اجرا می‌شود، تصریح کرد: جامعه هدف افرادی هستند که حداقل دارای سن 20 سال و حداکثر 40 سال باشند و ترجیحا کسانی انتخاب شدند که تحصیلات دانشگاهی داشته و دارای ایده باشند.
ابراهیم‌پور بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه سال جاری اطلاع رسانی طرح به دستگاه‌ها، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و جهاد دانشگاهی انجام شد و متقاضیان در سایت بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان کشور ثبت‌نام کردند که در استان 185 نفر ثبت نام کرده و در این میان سهمیه استان 100 نفر بوده است.
وی با اشاره به اینکه روز نخست طرح، اساتید مجرب در خصوص مفاهیم ایده‌پردازی و فرصت‌های جدید کسب و کار و فرآیند شکل‌گیری کسب و کار آموزش‌هایی را به افراد می‌دهند، تصریح کرد: در روزهای دوم و سوم به کارآفرینان، مشاوره فردی داده می‌شود تا طرح‌ها و ایده‌هایی که قابلیت اجرایی دارند مورد حمایت قرار گیرند و برای اجرا مشارکت داده شوند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و استانداری طرح‌های توان‌افزایی در مسیر تاب‌آوری اجتماعی به منظور شناسایی مناطق آسیب‌پذیر استان و تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان را از برنامه‌های امور بانوان و استانداری برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه این سند پژوهشی بوده راهبردی نیز هست که تا پایان شهریورماه امید است این سند تکمیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار