مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز:
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه تاکنون هیچگونه خاموشی ناشی از کمبود برق در کلانشهر اهواز اعمال نشده است، گفت: قطع برق یا نوسان در بخشی از شبکه مناطق کیانپارس و کیان آباد ناشی از عدم توجه مردم به توصیه های گسترده کارشناسان برق در رسانه های جمعی است.
کد خبر: ۶۳۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 03 August 2018

علیرضا شکرخدایی با اشاره به نوسان برق در منطقه کیان آباد و کیانپارس، اظهار کرد: شبکه برق به سه بخش شبکه فشار قوی شامل خطوط ۶۳، ۱۳۲، ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت آمپر، شبکه فشار متوسط شامل ۱۱،۲۰ و۳۳ کیلوولت آمپر و شبکه فشار ضعیف ۲۲۰ ولت است.

وی افزود: این شبکه توسط ترانسفورماتورهایی از شبکه فشار متوسط به فشار ضعیف برق را تبدیل می کند. یعنی در کلانشهر اهواز خطوط از ۱۱ و ۳۳ هزار ولت به ۲۲۰ ولت تا ۲۴۰ ولت با توجه به شرایط منطقه تبدیل میشوند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: مشترکین منطقه گرم یک کشور به دلیل شرایط آب و هوایی ۱۵ برابر مشترکین عادی کشور مصرف برق بیشتر دارند و این به معنای آن است که ۳۰۰۰ کیلووات ساعت سقف مصرف یک مشترک خانگی منطقه گرم یک کشور و ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف مشترک منطقه عادی سایر بخش های کشور است.

شکرخدایی ادامه داد: به همین دلیل ضرورت نصب ترانسفورماتور در فواصل نزدیک جز اصلی ترین اهداف شرکت توزیع نیروی برق اهواز است. در صورتی که مشترکین تغذیه کننده از یک ترانس، الگوی مصرف را رعایت نکرده و بیش از ظرفیت تعریف شده در قرارداد مصرف کنند، زمینه بروز نوسان برای دیگر مشترکین مختص به آن ترانس را فراهم می کنند که این اتفاق هیچ ارتباطی با ترانس های همجوار ندارد.

وی گفت: بعضا مشاهد می شود برخی افراد نا آگاه و غیرفنی مطلبی را منتشر می کنند که نشان از عدم شناخت نسبت به شبکه برق دارد. در این زمینه شهروندان در صورتی که برق منزلی از منطقه آن ها دچار هرگونه اشکال اعم از نوسان یا قطعی شد بلافاصله موضوع را با سامانه شبانه روزی ۱۲۱ اتفاقات برق در میان بگذارند تا نیروهای عملیاتی در محل حاضر و نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز اظهار کرد: با توجه به اقدامات گسترده و حمایت های همه جانبه استاندار و مدیریت بحران استانداری خوزستان در بحران خشکسالی تابستان ۹۷ در بحث تعطیلی ادارات و همراهی مردم در کلانشهر اهواز در امر صرفه جویی، تاکنون هیچگونه خاموشی ناشی از کمبود برق در کلانشهر اهواز به دلیل شرایط سخت آب و هوایی اعمال نشده است.

شکرخدایی گفت: اگر بعضا قطع برقی مشاهده می شود ناشی از عدم رعایت مصرف به ویژه در ساعت پیک یا اوج مصرف بوده است. این مسایل باعث سیم بریدگی یا فیوزسوزی و کابل سوزی ناشی از مصرف بالا بوده و پس از حضور گروه عملیاتی رفع عیب شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در منطقه کیان آباد و یا کیانپارس قطع برق یا نوسانی در بخشی از شبکه رخ داده که ناشی از عدم توجه به توصیه های گسترده کارشناسان برق در رسانه های جمعی است و در این خصوص نیز چندی پیش در اثر بار بالا تجهیزات فوق توزیع در ایستگاه کیانپارس به همین دلیل دچار اشکال شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار