مهران تنها یک نام نیست، مهران قلب تپنده روزهای دفاع مقدس است، امروز در گلزارهای شهدای گوشه گوشه کشور رشیدمردانی خفته اند که محل شهادت پرافتخارشان مهران است، همانجا که برگرفته از نامش شهر مردمان مهربان است.
کد خبر: ۶۲۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 01 July 2018

تابناک ایلام :حماسه آزاد سازی مهران اوج ایثار و مقاومت ملت مسلمان ایران در طول دفاع مقدس را به جهانیان نشان داد و این حماسه بزرگ باید همیشه زنده نگه داشته شود.

عملیات کربلای یک که منجر به آزاد سازی شهر مهران از دست دشمن بعثی شد، بدون شک روزی تاریخی و فراموش ناشدنی برای مردم استان ایلام بویژه مرزداران غیور مهرانی بوده است.

رزمندگان سلحشور اسلام بدون برخورداری از تسلیحات نظامی پیشرفته و تنها با تکیه بر ایمان و ارزش ها بر سپاه دشمن پیروز شدند و حماسه آزاد سازی مهران را رقم زدند.

تاریخ ، هرگز دهم تیرماه سال 1365 را فراموش نخواهد کرد زیرا در این روز دلاوران صحنه نبرد در یک حمله قهرمانانه در عملیات کربلا ۱ با رمز مقدس «یا ابوالفضل العباس» در جبهه‌ جنوب حماسه آفریدند و مهران را از لوث و اسارت صدامیان آزاد کردند. مهران، سرزمين مهر و مهرباني، ديار جانبازي و جان دادگي و ماندگارترين نام در تاريخ مردم ايلام و ايران است.

مهران، ديار عشق بازي و جانبازي دهها رزمنده سرافراز اسلام است که دست در دست هم دادند و در برابر گلوله‌هاي دشمن ايستادند، تا رژيم غاصب صدام نتواند ذره ای از اين خاک را به اسارت گيرد.

مهران تنها یک نام نیست، مهران قلب تپنده روزهای دفاع مقدس است، امروز در گلزارهای شهدای گوشه گوشه کشور رشیدمردانی خفته اند که محل شهادت پرافتخارشان مهران است، همانجا که برگرفته از نامش شهر مردمان مهربان است اما با تجاوز رژیم بعث عراق شهر خونرنگ شد تا دفتر پرافتخار مردم ایلام پرنقش تر شود.

شهرستان مهران دارای فرصتهای مهم اقتصادی برای ریشه کنی مسائل بیکاری در استان ایلام است ولی از این فرصتها در حال حاضر به طور کامل استفاده نمی شود.

مرز مهران دارای ظرفیت صادرات کالا و تردد روانه پنج هزار زائر است ولی در این بین، با این همه فرصت، کمترین شغل ممکن برای مردم استان ایجاد شده است و حتی جوانان ما از فرصت های شغلی در پروژه های نفتی بی بهره و بب نصیب هستند و با کمال تاسف فقط ریزگردها، گرمای سوزان،بیکاری، توسعه نیافتگی و نبود امکانات و تجهیزات آموزشی در مدارس شهری و روستایی سهم مردم شریف مهران شده است.

امیدوارم مسئولی کشوری و استانی با توکل بر خداوند سبحان و به پاسداشت عظمت و شکوه مبارک دروازه عتبات و عالیات و شایستگی مرز داران خطّه ی دلاور پرور مهران شاهد اولویت آبادانی و توسعه در سطح شهرستان باشیم./م

نگارنده :دکتر مهدی حیاتی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار