تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری از اضافه شدن 10 رشته جدید در پذیرش مهر‌ماه 97 دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 21 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- فرید براتی با اعلام این خبر، اظهار کرد: عکاسی، رنگ‌سازی، نساجی گرایش ریسندگی، کاردانی فنی ممیزی انرژی، حسابداری بانکی و فراوری خشکبار، کمپوت، کنسرو و نوشیدنی‌ها از جمله این رشته‌های جدید هستند.
وی افزود: هر نوع اشتغالی منوط به داشتن مهارت در زمینه آن است و دانشگاه جامع علمی کابردی این امر را مورد توجه قرار داده است.
وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اتحادیه‌های صنفی به این رشته‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.
براتی اضافه کرد: در صورتی که فارغ‌‎التحصیلان دانشگاهی در این رشته‌ها ادامه تحصیل دهند، بسیاری از دروس آن‌ها معادل‌سازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این رشته‌‍‌ها به بهبود کیفیت مراکز علمی کاربردی کمک می‌کند، تصریح کرد: این امر موجب افزایش خلاقیت دانشجویان نیز خواهد شد.
براتی ادامه داد: همچنین توجه صنایع به این رشته‌ها موجب کسب مهارت جدید توسط نیروها خواهد شد.
وی خواستار هدایت متقاضیان کار در کاریابی‌ها به سمت این‌ رشته‌های کاربردی و مورد نیاز استان از سوی اداره‌ کار، تعاون و رفاه اجتماعی شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به وجود 3233 دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان که بیش از 12 واحد انتخاب رشته کرده‌اند، گفت: از این تعداد 1684 نفر در مقطه کاردانی و 1549 نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.
براتی تمرکز بر آموزش‌های مهارت‌محور با شناسایی زمینه‌های مهارتی روز و مورد نیاز کشور در سطوح مختلف و ارتقاء کیفیت آموزش‌های علمی کاربردی که منجر به اشتغال و توسعه پایدار می‌شود را از اهداف این دانشگاه برشمرد و گفت: تحقق این اهداف باعث ایجاد واسطه میان دانشگاه و صنعت خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار