معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد اشتغال تنها توزیع اعتبار و منابع مالی نیست بلکه مهارت، آموزش و اتصال به بازار و ایجاد زنجیره‌های تامین و تولید، از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۱۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 14 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ملک‌محمد قربان‌پور در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: اکنون دولت تدبیر و امید به اذن مقام معظم رهبری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 12 هزار میلیارد تومان را برای ایجاد اشتغال روستایی اختصاص داده است که به عنوان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار گیرد. 
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری تاکنون نتوانسته از این تسهیلات که یک فرصت مناسب است، استفاده کند، افزود: ایجاد اشتغال تنها توزیع اعتبار و منابع مالی نیست بلکه مهارت، آموزش و اتصال به بازار و ایجاد زنجیره‌های تامین و تولید، از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 
قربان‌پور تصریح کرد: تاکنون موفق به ایجاد چنین زنجیره‌هایی در استان نشدیم و این به دلیل نبود زیرساخت است که بخشی از این امر به ساختار دستگاه‌های اجرایی، بخشی به فضای حاکم بر کشور و بخشی به منابع مالی مرتبط می‌شود که اگر همگان دست در دست یکدیگر دهیم می‌توان این زنجیره‌ها را ایجاد کرد و به موفقیت دست یافت. 
وی تاکید کرد: رئیس جمهور، استانداران را موظف کرده که تا پایان تیر ماه امسال، اعتبارات اشتغال روستایی را جذب کنند که تحقق این امر در استان همت چند برابر و مضاعف دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد. 
قربان‌پور با گلایه از اینکه هنوز به روستائیان آموزش لازم برای ایجاد اشتغال داده نشده، اضافه کرد: باید در این زمینه تبلیغ لازم صورت گیرد و دستگاه‌های بخشی، رسته‌ها را در بخش‌های مختلف با شرایط آن رسته، در هر قالب و ابزاری که مقدور است، به روستائیان ارائه کنند تا شغل ایجاد شود. 
وی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال روستایی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آنان، از ظرفیت فرمانداران و دهیاران نیز استفاده خواهد شد، گفت: باید بستر سازی شود تا اتصال به بازار برای تولید کننده و مصرف کننده صورت گیرد. 
قربان‌پور ادامه داد: لازم است یک کارگروه مهارت ایجاد شود تا تسهیلات گیرندگان تبدبل به یک بدهکار نشوند و رسانه‌ها و صدا و سیما نیز باید در این زمینه اطلاع رسانی داشته باشند. 
وی خاطرنشان کرد: اکنون یک تعامل مطلوب میان بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده است و امیدواریم که کار به نحو مطلوب پیش رود. 
قربان‌پور با تاکید بر اینکه برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی به منظور ایجاد شغل میان دستگاه‌های اجرایی بخشی در استان همچون جهاد کشاورزی ضرورت دارد، ادامه داد: باید وضعیت فعلی به طور دقیق مشخص شود و نگاه به آینده نیز وجود داشته باشد. 
وی بیان کرد: لازم است در ایجاد اشتغال به اسناد بالا دستی استان توجه شود و حداقل بخشی از آنان پیاده شود. 
قربان‌پور اظهار کرد: دستگاه‌هایی اجرایی همانند ارتباطات و فناوری اطلاعات استان موقعیت‌های بسیاری را در اشتغال ایجاد کنند و اداراه‌کل راه و شهرسازی و استانداری نیز می‌توانند نقش موثری در این خصوص ایفا کنند. 
وی تاکید کرد: به دنبال جذب موثر تسهیلات اشتغالزایی هستیم و باید روند تولید محصول در شغل‌هایی که ایجاد می‌شود، موثر باشد. 
قربان‌پور گفت: برای متقاضیانی که به بانک‌های عامل به منظور دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی معرفی شدند اما به دلیل وجود مشکل، موفق به اخذ تسهیلات نشدند، باید توسط دستگاه اجرایی پیگیری لازم صورت گیرد و بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی باید با یکدیگر در این زمینه تعامل مطلوب داشته باشند و به صورت دو بال مشترک پیش روند. 
وی ادامه داد: در شرایط اقتصاد فعلی کشور کسی موفق می‌شود، که بتواند بازار فروش محصول خود را پیدا کند در غیر این صورت حتی اگر تسهیلات صفر درصد ارائه شود موفقیت حاصل نمی‌شود پس باید اتصال به بازار توسط دستگاه‌های متولی امر، دیده شود. 
قربان‌پور تصریح کرد: باید در ایجاد کسب و کار، اعتبار را به عنوان آخرین اولویت قرار داد تا اشتغال، تولید و رونق محقق شود. 
وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌ها شبکه‌سازی است و فراهم کردن فرصت مناسب شغلی برای متقاضیان شغل است که از این پس به این شکل دستگاه‌های اجرایی رصد خواهند شد. 
قربان‌پور بیان کرد: باید در نظر گرفته شود که محصولی تولید نشود که بازار ندارد و این مهم باید توسط دستگاه‌های اجرایی متولی اشتغال در استان مشخص شود که این امر در کارگروه اشتغال استان مطرح خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: عدم جذب تسهیلات ارزان قیمت یک سیگنال مطلوب نیست و باید بتوان به نحو موثر، تسهیلات اشتغالزا را جذب کرد. 
قربان‌پور با بیان اینکه اگر یک دستگاه اجرایی متولی اشتغال در فرآیند جذب متقاضیان ایجاد شغل و سرمایه‌گذاران اختلال ایجاد کند، با آن دستگاه اجرایی برخورد خواهد شد، گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی اشتغال، موظف به اجرای خدمات هستند. 
معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان علیرضا شجاعی نیز تصریح کرد: فهرست طرح‌های اشتغالزا که در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در استان قرار دارند و هنوز تکمیل نشدند، باید به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارائه شود. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیدحفیظ ‌الله فاضلی بیان کرد: سال گذشته اعتبار در نظر گرفته شده برای ارائه تسهیلات مشاغل خانگی 22.5 میلیارد تومان بوده است که از این میزان 13.5 میلیارد تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شده است که تمام این اعتبار تحقق نیافته است. 
وی گفت: در تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری 281 طرح با اعتبار 136 میلیلرد تومان به چهار بانک عامل در استان ارسال شده است.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار