میرمحمد صادقی:
تابناک: به رغم انتشار اخبار مختلف درباره تاریخ احتمالی بازگشایی آب در مسیر رودخانه زاینده رود مدیرعامل شرکت آب منطقه ای به عنوان متولی اصلی این امر گفت: زمان قطعی برای بازگشایی آب مشخص نیست.
کد خبر: ۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴ 19 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مسعود میرمحمدصادقی اظهار کرد: هنوز درباره زمان قطعی بازگشایی آب زاینده رود به نتیجه نرسیده ایم،

وی اعلام این تاریخ را به شنبه هفته آینده موکول کرد.

براساس قوانین حاکم بر تقسیم آب رودخانه زاینده رود و مندرجات طومار منسوب به شیخ بهایی ساکنان ساحل رودخانه از بالادست تا پایاب براساس اصول منطقی و به نحو عادلانه ای دارای حق برداشت از آب رودخانه بوده و مدیریت بهره برداری از آب به شیوه مشارکتی توسط مردم و با نظارت شرکت اب منطقه ای انجام می گرفته است.

جریان آب در رودخانه زاینده رود در شهر اصفهان در سال جاری از 15 آبان تا نیمه آذر برای انجام آبیاری کشت پاییزه جریان داشت.

سد زاینده رود که دارای گنجایشی افزون بر یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب آب در سالهای پر بارش است در سالهای اخیر شاهد ذخیره ای کمتر از 900 میلیون مترمکعب بوده است.

زاینده رود به عنوان بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران از کوه های چلگرد در استان سردسیر چهار محال بختیاری سرچشمه گرفته و به تالاب گاوخونی در منطقه کویری شرق اصفهان می ریزد .

کاهش بارش ها در سال های گذشته موجب شده است که زاینده رود از یک جریان آبی دائمی به یک رودخانه فصلی بدل و تالاب گاوخونی نیز خشک شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار