ريیس اداره بهزیستی شهرستان مهريز با اشاره به رشد جمعيت سالمندي اين شهرستان، خواستار اهتمام دهياري‌ها و شوراهاي اسلامي به خدمات‌رساني به سالمندان به ويژه در روستاهاي شهرستان شد.
کد خبر: ۵۷۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 06 March 2018

 «علیرضا علیزاده» با تاکید بر این که مهریز در بین شهرستان‌های استان با 11.27 درصد جمعیت سالمند، دومین رتبه رشد سالمندان در استان را دارد لذا توسعه مراکز توان‌بخشي براي ارائه خدمات به این قشر به ويژه در روستاها از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وي در اين باره از شوراهای اسلامی و دهیاران به عنوان بازوهاي برنامه‌ریزی و اجرایی بهزیستی در روستاها ياد كرد و از آنها خواست تا اهتمام ویژه‌اي به امر خدمات‌رساني به سالمندان و معلولان داشته باشند.

ريیس بهزیستی شهرستان در قسمتی دیگر از سخنانش واگذاری خدمات به بخش غیردولتی و استفاده از توان خیرین را از ویژگی‌های فعالیت‌های بهزیستی شهرستان خواند و اظهار كرد: خوشبختانه مردم مهريز مشاركت بسيار خوبي در برنامه‌هاي بهزيستي دارند و اين اعتمادي كه بهزيستي وجود دارد افتخاري براي اين دستگاه اجرايي است . 

علیزاده در همين راستا واگذاری بالغ بر 90 درصد خدمات به بخش غیردولتی و انجام آن از سوي مردم و خیرین را در شهرستان مؤید این موضوع دانست.

«مهدي دهقانی‌زاده» بخشدار مرکزی شهرستان مهریز نيز در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت‌های خوب بهزیستی در حوزه‌های مختلف در شهرستان و دهستان‌های شهرستان، تعامل، همکاری و ارائه خدمات مناسب و مناسب‌سازی معابر و بوستان‌های روستایی را از وظایف مسئولان و برنامه‌ریزان دانست.

وي از تمام دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها خواستار توجه و اختصاص اعتبار لازم به این امر و همکاری همه‌جانبه با بهزیستی شد.

دهقاني‌زاده با بیان این که یکی از ویژگی‌های جمعیتی جوامع روستایی سالمندی این عزیزان است، توسعه مراکز توانبخشی بهزیستی و ویزیت سالمندان را لازمه برنامه‌ریزی در روستاها دانست تا از یک طرف باعث ارائه خدمات به روز به سالمندان و معلولین شهرستان و از طرف دیگر مانع مهاجرت این عزیزان به مرکز شهر برای دریافت خدمات شود . 

مناسب‌سازی نشدن معابر روستايي و بوستان‌ها از دیگر موضعات مطرح شده در این جلسه بود که با تصویب و موافقت اعضاء مقرر شد تمام دهیاری‌ها و بخشداری شهرستان با مشاوره از معلولان توانمند در برنامه‌های توسعه‌ایی بهره گيرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار