تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وزش باد نسبتا شدید در استان، گفت: در حال حاضر هوای استان برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.
کد خبر: ۵۶۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 13 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره اظهار کرد: سامانه بارشی از اوایل صبح امروز وارد استان شده و در حال حاضر به شکل وزش باد نسبتا شدید مشاهده می‌شود، به طوری که طی ساعات گذشته سرعت وزش باد در شهرکرد و بروجن به 72 کیلومتر بر ساعت رسید.
وی افزود: وزش باد نسبتا شدید تا 90 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، سامان و بن تحت تاثیر وزش نسبتا شدید باد قرار می‌گیرند.
قطره گفت: وزش باد نسبتا شدید موجب بروز پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در استان شده به طوری که هوای استان در وضعیت ناسالم قرار گرفته و میزان غلظت ذرات آلاینده موجود در هوا به 130  تا 140 میکروگرم در هر متر مکعب رسیده است.
وی با اشاره به آغاز بارش‌ها در تمامی نقاط استان، تصریح کرد: از بعدازظهر امروز بارش‌ها در سطح استان آغاز و تا ظهر روز چهارشنبه ادامه می‌یابد و با وقوع بارش‌ها، از پدیده گرد و غبار کاسته می‌شود.
قطره گفت: عمده بارش‌ها برای مناطق کوهستانی و مناطق جنوبی استان خواهد بود که بعد از عبور این سامانه بارشی از اواخر روز چهارشنبه در برخی از نقاط استان با کاهش محسوس دمای هوا، مه گرفتگی و یخبندان مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی دیگر از اواخر وقت پنج‌شنبه وارد استان می‌شود و تا ظهر جمعه در سطح استان فعال خواهد بود، خاطرنشان کرد: همچنین شنبه و یک‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود که با پیش‌بینی‌های انجام شده این سامانه بارشی با بارش برف همراه خواهد بود و بارش‌های موثری را برای استان خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار