تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان از اواخر وقت روز دوشنبه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی به سبب گرمایی که در جو وجود دارد، به شکل باران ظاهر می شود.
کد خبر: ۵۶۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 12 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: این سیستم که انتظار می رود تا چهارشنبه در استان فعال باشد با وزش باد شدید و رگبار برف در ارتفاعات شمالی نیز همراه است.
وی با بیان اینکه طی هفته جاری و هفته آینده انتظار بارش های خوبی در استان می رود، تصریح کرد: موج دوم بارش ها در استان از روز جمعه آغاز و تا دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
قطره سامانی افزود: موج دوم بارش ها در استان با برف قابل توجهی در استان همراه خواهد بود و انتظار می رود بخشی از کمبودها را جبران کند.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ارتفاع فعلی برف در کوهرنگ صفر است، اظهار کرد: وقوع چنین وضعیتی در استان بی سابقه بوده است و این موضوع می تواند تامین آب در فصل تابستان را با بحران مواجه کند.
میانگین بارش ها در سال زراعی جاری 75 میلیمتر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 73 درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه 79 درصد کاهش دارد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
کاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی یک دهه اخیر، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار