تابناک چهارمحال وبختیاری- بخشدار ناغان شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری از خشک شدن ناگهانی چشمه «کهریز» با دبی 50 لیتر آب بر ثانیه در منطقه گردشگری «چهراز» در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 10 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جان علی ابراهیمی اظهار کرد: این چشمه با بیش از 900 سال قدمت در دومین ماه از فصل زمستان به صورت ناگهانی بطور کامل خشک شد.
وی با بیان این که 40 هکتار از باغات مثمر پایین دست روستای چهراز از آب این چشمه سیراب می شد، گفت: با خشکیدن چشمه 380 خانوار با مشکل کمبود آب برای باغات خود مواجه خواهند شد.
بخشدار ناغان کاهش دبی آب این دهنه چشمه تا 30 لیتر بر ثانیه در پی تشدید پدیده خشکسالی طی 10 سال گذشته تاکنون را یادآور شد و تصریح کرد: خشک شدن این منبع آبی در منطقه بی سابقه است.
وی با اعلام این که موقعیت چشمه کهریز در دامنه ارتفاعات «سبزکوه» است، گفت: علت خشک شدن ناگهانی این منبع آب روان در شهرستان موجب حیرت همگان شده است.
منطقه حفاظت شده سبزکوه در چهارمحال و بختیاری با 54 هزار و 291 هکتار مساحت، دارای پوشش گیاهی، بلوط، گلخونک، ‌پسته وحشی، آلبالوی وحشی،‌ ارس، ‌بادام وحشی،‌ ارژن، زالزالک، ‌گرامینه، ‌لگومینوز است.
شهرستان کیار از توابع چهارمحال و بختیاری در 40 کیلومتری شهرکرد مرکز این استان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار