مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به عشایر استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 16 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین‌پور اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی و کمبود مراتع در چهارمحال و بختیاری از ماده 12، در سال جاری بیش از 7 میلیارد تسهیلات با سود 4 درصد، بازپرداخت 5 ساله و وثیقه به‌صورت زنجیره‌ای در اختیار تشکل‌ها، اتحادیه‌ها، شرکت‌ها، صندوق‌ خورد زنان و عشایر قرار گرفته است.
وی افزود: بیش از 1.5 میلیارد تومان سرمایه در گردش با سود 10 درصد از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری در اختیار افراد مذکور قرار گرفته است تا بتوان با افزایش تولید گوشت قرمز فشار بر مراتع را کاهش داد.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خشکسالی مهم‌ترین مشکل عشایر در چند سال گذشته بوده است، اضافه کرد: عشایر نیازمند خرید گوشت قرمز تضمینی توسط دولت، تأمین علوفه و جلوگیری از ورود دلالان به چرخه خرید تولیدات هستند.
حسین‌پور با بیان اینکه تعداد سرانه دام در چهارمحال و بختیاری پایین است، ادامه داد: با تنوع‌بخشی در زمینه محل درآمد عشایر مانند کشت گیاهان دارویی می‌توان به معیشت این قشر کمک کرد.
وی گفت: سهم عشایر و روستاییان چهارمحال و بختیاری در تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری که مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرده است نیز جذب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار