استاندار فارس: ایجاد اشتغال و کارآفرینی بدون توجه به سرمایه گذاری محقق نخواهد شد و بی تردید بهره گیری از ظرفیت‌های استان فارس در حوزه سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی نه تنها سبب رونق اقتصادی در استان خواهد شد بلکه در سطح کشور نیز نقش‌آفرینی موثری خواهد داشت.
کد خبر: ۵۴۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 07 January 2018

تابناک فارس به نقل از به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس: اسماعیل تبادار در نشست کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان فارس که با حضور رامین مهمانپرست، سفیر ایران در کشور لهستان برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و بی نظیر استان فارس بر همکاری همه جانبه و جدی در حوزه‌های مختلف برای مشارکت در امر سرمایه‌گذاری با کشور لهستان تاکید کرد.

تبادار با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس در زمینه‌های مختلف گردشگری، صنعتی، کشاورزی، معادن، پزشکی و...، خاطرنشان کرد: استان فارس پتانسیل و قابلیت مناسب جذب سرمایه گذار در همه زمینه‌ها را دارا و در کنار این ظرفیت‌ها از بنیان علمی بسیار قوی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان برخوردار است.

وی اظهار داشت: در چشم‌انداز سرمایه گذاری یک ساله استان جلب و جذب بالاتر از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی هدف‌گذاری و پیش‌بینی شده و طی این مدت بیش از 900 میلیون دلار تحقق پیدا کرده و مقدمات کار شروع شده در حالی که این رقم در سال گذشته 90 میلیون دلار بوده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بهبود شرایط اقتصادی به عنوان نیاز و ضرورت امروز در جامعه مطرح است، افزود: استان فارس نیز در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و دقت و تایید ریاست جمهور دولت تدبیر و امید زمینه رونق اقتصادی نهایت همت و تلاش را در دستور کار قرار داده است.

تبادار گفت: ایجاد اشتغال و کارآفرینی بدون توجه به سرمایه گذاری محقق نخواهد شد و بی تردید بهره گیری از ظرفیت‌های استان فارس در حوزه سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی نه تنها سبب رونق اقتصادی در استان خواهد شد بلکه در سطح کشور نیز نقش‌آفرینی موثری خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع، تلاش‌های دستگاه‌ها باید در جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و سرمایه‌های خارجی باشد که بتوانیم از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف بهره بیشتری گرفته و قطعا با احیا بخش بیشتری از قابلیت و ظرفیت‌های استان مطمئنا بخش زیادی از مشکلات اقتصادی مرتفع و رونق بهتری ایجاد خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار