تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس واحد برنامه‌ریزی شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره‌برداری از هشت فاز پروژه گازرسانی دو آب صمصامی‌ به بازفت، 26 روستا و دو شهر، با جمعیت حدود پنج هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
کد خبر: ۴۹۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 20 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مجید مهدیان در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های گازرسانی استان، اظهار کرد: پروژه‌ گازرسانی دو آب صمصامی‌ به بازفت از سال 94 در هشت فاز آغاز شده که پنج فاز آن در حال اجرا است و سه فاز دیگر به دو آب صمصامی ختم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این خط انتقال گاز از رستم آباد آغاز و تا صفا آباد ادامه دارد، افزود : فاز نخست‌ آن 26 کیلومتر، فاز دوم‌ 11 کیلومتر، فاز سوم‌ 18 کیلومتر و فاز چهارم‌ و پنجم‌ داخل شهر و روستای بازفت را پوشش می‌دهد‌ که با افتتاح فاز نخست این پروژه علاوه‌ بر صمصامی،‌ 10‌ روستای دیگر از نعمت گازطبیعی برخوردار خواهند شد.

رئیس واحد برنامه‌ریزی شرکت گاز استان گفت: خط تغذیه پروژه دو آب صمصامی 16 هزار و 800 متر با اعتبار پیش‌بینی شده 6.5 میلیارد تومان است و در حال حاضر این پروژه حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می‌شود تا دهه فجر امسال یا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری رسد.

مهدیان با اشاره به اینکه مجموع اعتبار اختصاص یافته به هشت فاز این پروژه 40 میلیارد تومان است، ادامه داد : پیش‌بینی شده است هشت فاز پروژه تا سال 98 به بهره‌برداری برسد .

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از هشت فاز پروژه، 26 روستا و دو شهر، با جمعیت حدود پنج هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

مهدیان در ادامه بازدید از خط تغذیه بازفت فاز اول، با اشاره به اینکه این پروژه یکی از سخت‌ترین عملیات‌ گازرسانی در گردنه‌ چری‌ محسوب می‌شود، تصریح کرد: باید در این‌ گردنه‌ حدود 60‌ کیلومتر خط لوله‌ انتقال داده‌ شود‌، طول خط تغذیه پروژه 25 هزار و 800 متر است و اعتبار لازم برای فاز اول شش میلیارد و 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه از امسال آغاز شده است، تصریح کرد: در حال حاضر فاز نخست از پیشرفت 40 درصدی برخوردار است که پیش‌بینی شده تا سال 97 به بهره‌برداری برسد.

رئیس واحد برنامه‌ریزی شرکت گاز استان خاطرنشان کرد : برای 29 پروژه شاخص شرکت گاز، 111 میلیارد و 821 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که از این میزان اعتبار مورد نیاز، 80 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های سال جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار