مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای طرح جامع با برند جهانی گردشگری حلال خبر داد.
کد خبر: ۴۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 15 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، علی اصغر مونسان در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : ورود گردشگران به جزیره کیش سالانه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می رسد که با اجرای طرح جامع باید به شش میلیون نفر گردشگر شامل ۴.۵ میلیون نفر مسافر هوایی و یک و نیم میلیون نفر گردشگر دریایی برسد.
 
جزایر هندورابی ، فارور و فارورگان به محدوده این منطقه افزوده شده و قرار است جزایر فارور و فارورگان میزبان این طرح های گردشگری شود.
 
وی افزود: طرح جامع توسعه گردشگری هندورابی هم اجرا می شود که ظرفیت منحصر بفردی برای خدمات گردشگری دارد و حدود ۲ هفته پیش عملیات تجهیز کارگاه آغاز شده است و برای ساخت بندرگاه در این جزیره برنامه ریزی کردیم.
 
مونسان اضافه کرد: جزیره فارور هم جزو بی نظیرترین و بکرترین عرصه های گردشگری است و همه مسایل زیست محیطی رعایت شود و منظر و سیمای کاملل بکر و دیدنی آن را حراست می کنیم و
 
اکوتوریسم توسعه می یابد ، استفاده از آسفالت نداریم و این جزیره مسطح است و مداخله زیست محیطی نخواهیم داشت.
 
جزیره هندورابی، قطب سرمایه گذاری خلیج فارس
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: جزیره هندورابی با تاکید بر حفظ محیط زیست این جزیره قطب سرمایه گذاری خلیج فارس می شود و بر اساس طرح توسعه کیش، توسعه هندورابی سرعت می گیرد.
 
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت : طرح جامع این جزیره با هدف استفاده مناسب محیطی از زمین با بهترین و بیشترین بازدهی اقتصادی تهیه شده است تا کمترین بار منفی بر محیط زیست را داشته باشد.
 
این جزیره با قرار گرفتن در بستر طبیعت دریایی آرام و زیبا، ویژگی های پهنه جنوبی ایران را بازنمایی می کند و پذیرای گردشگران و توسعه صنعت گردشگری خواهد بود.
 
احداث فرودگاه، بندرگاه، هتل و اسکله از جمله عملیات عمرانی این جزیره است که با تاکید برپایداری محیط زیست وحفظ ویژگیهای طبیعی منطقه انجام می شود.
 
طرح بسیار بزرگ بهنام- باغ راه ایرانی نیز شامل فضاهای تفریحی با المان های فرهنگی - اسلامی است که این باغ راه در سطح ۲۰۰ هزار مترمربع در ۲۲ هکتار زمین ایجاد شده و فضاهای آن از قابلیت فرهنگی و اقتصادی برخوردار و تقریبا آماده بهره برداری است.




منبع: واحد مرکزی خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار