استاد حوزه علمیه قم:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاد حوزه علمیه قم گفت: حزن و اندوه درونی به جسم و سلامت انسان لطمه جدی وارد می‌کند.
کد خبر: ۴۷۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 14 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام ناصر رفیعی محمدی در هجدهمین شب از سلسله نشست‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی، با اشاره به اینکه اسلام و دین به شادی اهمیت زیادی داده است، اظهار کرد شادی و شادابی مربوط به فرشته‌ها بوده و منشا غم و اندوه، شیطان است.

وی افزود شادی و شادابی جزء معارف و توصیه‌های اسلام است که با توجه به توصیه‌های اسلام، بایستی به آن توجه ویژه‌ای شود.

حجت‌الاسلام رفیعی گفت احساس گناه، پوچی وبی‌هدفی، شکست و ناکارآمدی، ترس و احساس نارضایتی، بدبینی و سوءظن موجب ایجاد غم و اندوه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقایسه‌های غلط و نادرست موجب احساس نارضایتی در میان افراد می‌شود، تصریح کرد این مقایسه‌ها موجب می‌شود انسان به آنچه در زندگی دارد دلسرد و ناامید شود و احساس نارضایتی در فرد به وجود آید.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه قناعت در زندگی افراد گنج بزرگی محسوب می‌شود، گفت اکتفا کردن به داشته‌ها نیز بالاترین گنج است.

وی وابستگی به دنیا، شهوت حرام و نگاه به داشته‌های دیگران را از دیگر عوامل مربوط به ایجاد غم و اندوه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد تقویت عزم و اراده در افراد موجب ریشه‌کن کردن گناه می‌شود که علاوه بر این، نذر کردن هم می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

وی انجام واجبات، ترک حرام و گناه نکردن و رعایت اخلاق را از عوامل موثر در از بین بردن مرگ در افراد و هراس نداشتن از آن دانست.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد برای شروع هر کار احساس ترس و استرس دارند، خاطرنشان کرد برای ورود به انجام هر کار و غلبه بر ترس و استرس لازم است، عزم و اراده فرد تقویت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار