مدیر حوزه علمیه شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر حوزه علمیه شهرکرد گفت: بعد از خدا‌شناسی فقه بالاترین علم است.
کد خبر: ۴۶۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 19 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد اظهار کرد: بعد از خدا‌شناسی فقه و فقاهت بالاترین علم و معیار باید و نباید‌های جامعه است.

وی با اشاره به اینکه فقه و فقاهت یکی از پایه‌های دین است افزود: به گفته امام خمینی (ره)، اسلام اگر همه چیز خود را از دست بدهد ولی فقهش بماند به راه خود ادامه می‌دهد ولی اگر همه چیز داشته باشد ولی فقهش از دست برود به تباهی خواهد رفت.

مدیر حوزه علمیه شهرکرد ادامه داد: تمامی فقه‌ها پیشرفت و اثر‌گذاری خود را مرهون تلاش‌های امام صادق (ع) در تببین مذهب شیعه هستند.

فاطمی اضافه کرد: در مباحث فقهی معاد و معاش مردم آمده و به آخرت و زندگی دنیوی اشاره شده است، یعنی مرجعی برای شناخت حلال و حرام و رعایت دستورات الهی است.

وی گفت: اگر مرجعیت تقلید و فقیهی بزرگ در زمان شاه در رأس انقلاب قرار نمی‌گرفت این حرکت به پیروزی نمی‌رسید، همانطور که حرکت سیتاست‌مداران در زمان‌های دیگر به نابودی رسید، این مرجعیت شیعه و و فقاهت بود که مردم را به صحنه آورد و شاه را فلج کرد.

مدیر حوزه علمیه شهرکرد افزود: باید وجود حکومت اسلامی در جامعه را قدر بدانیم، به فرهنگ امام راحل توجه کنیم و توصیه‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری را سر لوحه کار‌های خود قرار بدهیم.

فاطمی اضافه کرد: بزرگداشت شهادت معصومین بزرگوار جز شعائر اسلام است و دین با این مجالس زنده است، همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی با اشاره به وصیت امام باقر (ع) در برگزاری مراسم عزاداری به مدت ده سال در سرزمین منا ادامه داد: این مراسمات تا بعد از ده سال معرف مقام امامت و معارف دینی بود.

مدیر حوزه علمیه شهرکرد گفت: در برگزاری این مراسم‌ها نباید کوتاهی کرد و در سطح جامعه و ادارات دولتی برای هرچه پربار و غنی ‌تر شدن محتوای آن تلاش کرد.

فاطمی افزود: امام صادق (ع) با توجه به قرار گرفتن در برهه زمانی پایان حکومت بنی‌امیه و ابتدای حکومت بنی‌عباس و جوی آرام، توانست با تشکیل جلسات درس به تدریس معارف دینی بپردازد.

وی ادامه داد: تخصص‌ها و جلوه‌های امام صادق (ع) علاوه بر فقه و فقاهت در دیگر حوزه‌های علمی مانند نجوم و کیمیا نیز شاخص بود.

مدیر حوزه علمیه شهرکرد هدف امام صادق (ع) را تربیت جامعه و انسان‌ها عنوان و اضافه کرد: یکی از آثار قلمی باقی مانده از این امام بزرگ، نامه به عبدالله نجاشی حاکم اهواز بود.

فاطمی گفت: در این نامه امام بزرگوار بنا به درخواست نجاشی دستور‌العملی کار‌ساز برای حکومت و اداره کردن را در چند صفحه یادآور شده است.

وی ادامه داد: همه مدیران باید به این نامه برگردند و ببینند در امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی چه نکاتی را باید رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار