تابناک چهارمحال وبختیای- رئیس هیأت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 24 تیم فعال در این ورزش، گفت: از این تعداد 11 تیم در گود و زورخانه‌ها فعالیت دارند و مابقی در سالن‌های کشتی موجود در چهارمحال و بختیاری مشغول تمرین و ورزش هستند.
کد خبر: ۴۶۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 19 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- کیومرث هادی‌پور اظهار کرد: ورزشکاران فعال در عرصه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان از امکانات و تجهیزات چندان مناسبی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به وجود 24 تیم فعال در این ورزش، افزود: از این تعداد 11 تیم در گود و زورخانه‌ها فعالیت دارند و مابقی در سالن‌های کشتی مشغول تمرین و ورزش هستند.
هادی‌پور ادامه داد: این ورزشکاران در شهرهایی اعم از سامان، چالشتر، گندمان و لردگان در سالن‌های کشتی و در سایر شهرها و روستاهای فاقد سالن و زورخانه در کلاس‌های درس مدارس و مساجد فعالیت دارند.

وی در خصوص زورخانه‌های در حال احداث استان، تصریح کرد: فنداسیون یک زورخانه در شهرکرد ریخته شده است و تاکنون پیشرفت دیگری نداشته است و زورخانه دیگری در منطقه مهدیه شهرکرد آجرکاری و سفت کاری شده است و بایستی تعمیرات داخلی آن انجام شود.

رئیس هیأت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان گفت: این ورزش نیز همانند سایر هیأت‌های ورزشی از نبود اعتبارات رنج می‌برد و در حقیقت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای خود از طریق راه‌های مختلف مسئول تامین اعتبار است.

وی بیان کرد: این ورزش در رده‌های خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان، پیشکسوتان و کهنسالان بالای 63 در استان به فعالیت می‌پردازد.

هادی‌پور تاکید کرد: رده سنی نوجوانان در این ورزش در تیر ماه جاری دو مدال طلا در مسابقات ملی آموزشگاه‌های کشور در شهر بیرجند کسب کردند.
وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای دارای رتبه چهاردهم کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار