تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفهوم آتش به اختیار در فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: جوانان به عنوان نیروهای موثر هر زمان احساس خلع و مشکل کردند در صحنه بیایند و در زمینه‌های مختلف اعم از فرهنگی، ورزشی و هنری ایده‌پردازی کنند .
کد خبر: ۴۵۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 15 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- اردشیر نوریان در نشست با رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان با اشاره به لزوم تفکیک سازمان ورزش و جوانان، اظهار کرد: در این صورت یک سازمان به شکل مجزا متولی امور جوانان خواهد شد و این بخش احیا می‌شود که در صورت محقق نشدن این امر مشکلات جوانان پابرجا خواهد ماند.

نوریان تصریح کرد: تلاش دولت و مجلس بر تفکیک این سازمان قبل از تشکیل کابینه در دولت دوازدهم است .

وی با اشاره به مفهوم آتش به اختیار در فرمایشات مقام معظم رهبری، تاکید کرد: جوانان به عنوان نیروهای موثر هر زمان احساس خلع و مشکل کردند در صحنه بیایند و در زمینه‌های مختلف اعم از فرهنگی، ورزشی و هنری ایده‌پردازی کنند.

نوریان بیان کرد: تمام توان به کار گرفته می‌شود تا در زمینه حل مسائل سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان قدم‌های مثبتی برداشته شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکیل خانه جوان در استان نیز از مسائل حائز اهمیت است.

رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان نیز در این نشست با اشاره به ادغام سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان، اظهار کرد: به دلیل عدم مطالعات کارشناسی، اطلاع و شناخت، نیازهای جوانان به بخش ورزش تقلیل یافت و مسائل مهمی از قبیل اشتغال، مسکن و ازدواج طیف جوان که ظرفیت‌های مهمی برای آینده کشور هستند مورد غفلت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید احیای سازمان ملی جوانان مطرح شده است، بیان کرد: این احیا به تنهایی نمی‌تواند مشکلات جوانان را حل کند و لازمه رفع مشکلات جوانان همگرایی و اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس مجمع جوانان استان با اشاره به افزایش گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر، گفت: سازمان‌های مردم ‌نهاد برخواسته از جامعه هستند و به واسطه ارتباط مستقیم با مردم می‌توانند با آگاه‌سازی نقش موثری در پیشگیری و درمان اعتیاد داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت افزایش نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات‌ فراغت جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: این قشر در سنی که بیشترین نیاز به تخلیه انرژی و نشاط جوانی را دارند، با توجه به فراهم نبودن بستر مناسب به مواد مخدر گرایش پیدا می‌‌کنند.

باصیری ادامه داد: برای کاهش گرایش به مواد مخدر باید میزان امید به زندگی در جامعه افزایش یابد و یکی از عوامل مهم ناامیدی جوانان معضل بیکاری و تعطیلی واحدهای صنعتی استان است.

نماینده استان در مجمع ملی جوانان خاطرنشان کرد: در استان 32 سمن فعال در حوزه جوانان وجود دارد و اکنون 15 سمن نیز در حال ثبت است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نشست‌هایی برای آموزش جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال برای جوانان در استان شکل گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار