تابناک: نخستین مقصد سفر این کمیسیون اصفهان و چهامحال و بختیاری است.استان هایی که در سال های اخیر به دلیل افراط و تفریط ها در تصمیم گیری، برداشت های غیرمجاز و عدم اجرای مصوبات قانونی در خصوص میزان برداشت،با مشکلات فراوانی بر سر زاینده رود مواجه شدند.
کد خبر: ۴۵۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 12 July 2017
تابناک اصفهان: هفته گذشته بود که بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از امنیتی شدن موضوع آب در کشور به ویژه برخی شهرهای کشور خبر داد.
 
این مسئله باعث شد تا کمیته ای برای بررسی وضعیت آب در کشور در همین کمیسیون نیز تشکیل شود که گویی نخستین تصمیمات در این کمیته بررسی مسئله به صورت میدانی و بازدید از استان هایی است که بیش از همه درگیر مسائل امنیتی مرتبط با کمبود آب هستند.
 
در همین راستا نخستین مقصد سفرهای این کمیسیون اصفهان و چهامحال و بختیاری است.
استان هایی که در سال های اخیر به دلیل افراط و تفریط ها در تصمیم گیری، برداشت های غیرمجاز، عدم اجرای مصوبات قانونی در خصوص میزان برداشت، دامن زدن برخی مسئولان و نمایندگان به قومی گرایی و توقف طرح های آبرسانی برای احقاق حق آبه کشاورزان در پایین دست حوضه آبی زاینده رود، با مشکلات فراوانی بر سر زاینده رود مواجه شدند.
 
در همین راستا، حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از سفر اعضای کمیسیون طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دو استان چهار محال بختیاری و اصفهان برای بررسی موضوع آب در شورای تامین دو استان خبر داد.

مردم اصفهان اجراي مصوبات ٩ ماده اي و احقاق حقوق شرعي و قانوني شهروندان و محيط زيست اصفهان که باعث رفع تمام مشكلات بهداشتي ، اقتصادي و..  در فلات مركزي ايران خواهد شد را مهمترین مطالبه خود از مجلس می دانند که از سوی دیگر دولت بايد به تعهدات خود در قبال استان اصفهان عمل کند و يا اينكه تمام اضافه برداشت ها غير قانوني  بالادست، صنايع ملي مخرب و انتقال اب به شهرهاي ديگر گرفته شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار