به دنبال گرمای هوا در نخستین روزهای فصل تابستان، آتش‌سوزی در مراتع آمل صورت گرفت.
کد خبر: ۴۴۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ 27 June 2017
 تسنیم، به دنبال گرمای هوا، آتش‌سوزی در بخشی از مراتع روستای عبدالمناف منطقه نمارستاق شهرستان آمل به وقوع پیوست.
 
بلافاصله با همکاری نیروهای مردمی و اعزام یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی از روستای وانا، عوامل اداره منابع طبیعی آمل و لاریجان برای مهار آتش وارد میدان شدند.
 
بخشدار لاریجان آمل اظهار داشت: به احتمال فراوان آتش‌سوزی با بی‌احتیاطی یکی از توریست‌های حاضر در منطقه ییلاقی نمارستاق، به آتش کشیدن گون و خاموش نکردن آن اتفاق افتاد، وزش باد در منطقه عبدالمناف باعث شعله گرفتن آتش وو سرایت آن به مراتع شده است.
 
مقدم با اشاره به حریق 4 هزار متر مربع از مراتع روستای عبدالمناف گفت: مسافران و گردشگرانی که در ایام تعطیل وارد مناطق مرتعی و ییلاقی می‌شوند بعد از برافروختن آتش حتما آن را خاموش کرده و از خاموشی آتش اطمینان کامل کسب کنند تا دچار حوادث آتش‌سوزی و حریق نباشیم.
 
از سویی معاون هواشناسی مازندران به تسنیم اظهار داشت: امروز آسمان استان مازندران در بیشتر مناطق آفتابی همراه با افزایش دما بوده است و دمای هوا در گرم ترین ساعات به بیش از 30 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.
 
احمد اسدی گفت: برای روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته نیز مردم استان و مسافران آسمانی صاف و افزایش دما را شاهد خواهند بود.
 
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: در این مدت در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان به خصوص غرب استان، افزایش ابر و بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود .
 
اسدی افزود: برای روز شنبه هفته آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر در بعد از ظهر و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات پیش بینی می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در این مدت سواحل دریای خزر جوی آرام را خواهند داشت و در برخی ساعات شاهد نوسانات خفیف امواج به خصوص در مناطق ساحلی خواهیم بود.
 
اسدی بیان داشت: مسافران و مردم برای شنا و استفاده از دریا در محدوده طرح دریا استفاده کنند زیرا شرایط عمق و حرکت امواج و آب در دریای خزر با دیگر دریاها متفاوت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار