مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از نیمه تیرماه در استان، گفت: هدف‌گذاری جهت اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار در قالب این طرح صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۴۴۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 25 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سید عباس جزایری از آغاز طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از نیمه تیرماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: هدف‌گذاری جهت اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار در قالب این طرح صورت می‌گیرد و همچنین کارفرمایان در این طرح از معافیت 2 ساله در زمینه پرداخت حق بیمه برخوردار هستند.

وی با تشریح جزئیات اجرای طرح کارورزی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در این طرح هدف جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقاطع کاردانی تا مقطع دکتری از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در طرح کارورزی علاوه بر دانش‌آموختگان دانشگاهی، کارفرمایان واحدهای متقاضی جذب نیز مخاطب هستند، افزود: در گام اول اجرای این طرح کارفرمایان تشویق می‌شوند تا نیروی کار فارغ‌التحصیل دانشگاهی را جذب و آنان را برای ورود به بازار کار آماده‌ کنند.

جزایری با تأکید بر اینکه بیکاری دانش‌آموختگان یکی از مسائل مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران تمامی کشورها است، اضافه کرد: این توجه به لحاظ اهمیت بازار کار به‌عنوان مرکز ثقل اقتصادی – اجتماعی و به لحاظ نقش‌های اجتماعی محول شده به دانش‌آموختگان برای رسیدن به اهداف کشورها است.

وی در ادامه با اشاره به مزایای طرح کارورزی، تصریح کرد: طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی یکی از راه‌های مؤثر در توسعه اشتغال توأم با مهارت‌آموزی است و همچنین این طرح یک فرصت برای فارغ‌التحصیلان است که بتوانند به نحو احسن از یک محیط کاری تجربه عینی کسب کنند.

وی در پایان گفت: با اجرای این طرح می‌توان نرخ بیکاری افراد تحصیلکرده در جامعه را کاهش و همچنین بهره‌وری بنگاه‌های تولیدی را نیز افزایش داد.

گفتنی است؛ فارغ‌التحصیلان دارای شرایط می‌توانند از طریق سامانه کارورزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار