کد خبر: ۴۴۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ 15 June 2017
تابناک گیلان / لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران از همان آغاز با انتقادات تند اصلاح‌طلبان روبه‌رو شد.
 
گمنامی و بی تجربگی اعضا و نبودن برخی چهره‌های اصلاح طلب باعث این انتقادات شد. اما چون دستور از بالا برای رأی دادن بی چون و چرا به لیست رسید، همه به آن رأی دادند. بعدتر معلوم شد نقش پول در بستن این لیست بسیار پررنگ بوده؛ آنچنان که فاطمه دانشور عضو کنونی شورای شهر گفت گفتند ۳ میلیارد بده تا توی لیست باشی! بعداً خود اصلاح‌طلبان افشا کردند که از هر عضو لیست ۲۰۰ میلیون تومان گرفته شده و … خاتمی بعد از انتخابات اعلام کرد با لیست موافق نبوده و عارف هم گفت تنها ۲۴ ساعت زودتر از انتشار عمومی لیست را دیده‌ام.  سه شنبه شب، نامه‌ای در حمایت از لیست مذکور توسط اصلاح‌طلبان منتشر شد که همچنان جای اسامی خاتمی و عارف در حمایت از این لیست ذیل آن نامه خالی است و تنها اسامی افرادی همچون محسن امین زاده، سید مصطفی تاجزاده، حمیدرضا جلایی پور، سعید حجاریان، محمدرضا خاتمی، هادی خانیکی، عبدالله رمضان زاده، محسن صفایی فراهانی و فیض الله عرب سرخی پای آن حمایت دیده می‌شود.

 

برای پلاسکوی لندن هم شهردار استعفا نداد!

آتش سوزی برج قدیمی و ۲۷ طبقه گرنفل در لندن برای مردم ایران یادآور آتش سوزی پلاسکوی تهران بود؛ یادآور مقایسه‌هایی که آن زمان شد که اگر این آتش‌سوزی در اروپا یا امریکا رخ می‌داد، چه می‌شد و چه نمی‌شد و حالا همان اتفاقی که آنها می‌گفتند اگر در اروپا رخ بدهد، در یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپا روی داده است؛ ببینیم ماجرا همان‌طور که مخالفان سیاسی قالیباف می‌گفتند پیش رفت یا نه؟  می‌گفتند در دنیا برای خاموش کردن آتش برج‌های بلند از هلی‌کوپتر و پلکان بلند استفاده می‌شود. نظرات تخصصی مسئولان شهرداری در مورد حد مشخص بلندی نردبان آتش‌نشانی یا بی فایده بودن استفاده از هلی کوپتر را هم نشنیده گرفتند. حالا تصاویر برجی در لندن در مقابل آنهاست؛ آنجا تهران نیست و لندن است اما نه نردبانی بلندتر از حد معمول هست و نه بالگردی… گزارشگر فوتبال در ایران آنقدر فضا پیدا می‌کند که در مورد حادثه پلاسکو می‌گوید هر جای دنیا بود، چند نفر اخراج می‌شدند یا استعفا می‌دادند. حالا همان آتش سوزی یک جای دنیا روی داده است… اما در لندنی که تنها یک سال پیش ۱۰ میلیون پوند هزینه بازسازی این برج شده، کسی استعفا نداده است.

توئیت‌های علی علیزاده، تحلیلگر بی بی سی هم جالب توجه است. او بعد از آتش‌سوزی برجی مسکونی در لندن که بسیاری از ساکنان آن مسلمان هستند، می‌نویسد: «در این لحظات اضطراری حتی نژادپرستان و مسلمان ستیزان لندن خواهان استعفای فوری شهردار مسلمان نیستند. جناحی‌کردن بلافاصله پلاسکو شرم آور بود. » او در زمان حادثه پلاسکو هم نوشته بود که «استعفای قالیباف موضوع فردا و پس فرداست. امروز فقط همبستگی اجتماعی می‌تواند یک جان دیگر را از زیر آوار بیرون بیاورد.»

ما مردمی سیاست‌زده که عنان اختیار مواضع اجتماعی را هم دست سیاسیون جناح‌زده داده ایم، خود باعث شده‌ایم آنان ما را دچار دو قطبی و تفرقه کنند. اما در همه جای دیگر مردم زمان حوادث با هم متحد می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار