محمد رضا مرواید؛
استاندار ایلام گفت: استان ایلام از گستره وسیع طبیعی برخوردار است که حفاظت از این پهنه وسیع نیازمند مشارکت عموم مردم و انجمن های فعال زیست محیطی است لذا همگان باید برای کاهش مخاطرات زیست محیطی تلاش مضاعف داشته باشیم.
کد خبر: ۴۳۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 07 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار کرد: دریاچه پشت سدهای استان بویژه سد سیمره به ماوا و زیستگاهی امن برای پرندگان و سایر وحوش تبدیل شده و می توان این اماکن را با ایجاد زیرساخت مناسب به محلی مطلوب برای گردشگران تبدیل کرد.
 
وی افزود: استان ایلام از گستره وسیع طبیعی برخوردار است که حفاظت از این پهنه وسیع نیازمند مشارکت عموم مردم و انجمن های فعال زیست محیطی است لذا همگان باید برای کاهش مخاطرات زیست محیطی تلاش مضاعف داشته باشیم.
 
مروارید یادآور شد: هم اکنون در استان ایلام معضل نخاله های ساختمانی و مدیریت پسماند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که با وجود رایزنی و تلاش های مستمر بین دستگاه های مرتبط با مدیریت پسماند و نخاله های ساختمانی اما این موضوع هنوز به نتیجه قطعی و موثر نرسیده است.
 
وی گفت: دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته تلاش های زیادی برای حفاظت و حراست از محیط زیست استان ایلام انجام داده که احیای دریاچه اورمیه و پیگیری موضوع ریزگردها از طریق مجامع بین المللی از جمله این فعالیت ها است.
 
مروارید در ادامه به مساله سند 2030 اشاره کرد و افزود: در این سند با وجود اختلاف نظرهایی که وجود دارد اما در برخی از بندهای آن به مساله مدیریت آب و خاک، جلوگیری از فرسایش زمین، زیرساخت های اقتصاد مقاومتی، حفاظت از منابع آبی و دریایی، بهداشت همگانی، حراست از تنوع زیستی نیز اشاره شده است.
 
وی اضافه کرد: امروزه مردم به خوبی به اهمیت حفظ محیط زیست و طبیعت اطراف خود پی برده اند و در استان ایلام وجود و فعالیت انجمن های زیست محیطی بیانگر اهمیت این مساله از نظر مردم است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام نیز در این همایش گفت: تدقیق و تثبیت مرزی مناطق حفاظت شده، احیای تالاب ها با اجرای طرح های آبخیزداری و خشکه چینی، افزایش تامین آب تالاب ها از جمله اقدام های اداره کل حفاظت محیط زیست این استان است.
 
مازیار سلیمان نژاد اظهار کرد: ایجاد کارگروه کمیته راهبردی گرد و غبار، ساماندهی موزه تاریخ طبیعی ایلام و بکارگیری آخرین متدهای نوین زیست محیطی در این موزه، جمع آوری بانک ژن حیوانات، مبارزه با قاچاق حیات وحش، مقابله با آتش و تسریع در مهار آن، شناسایی کانون های گرد و غبار از دیگر اقدام های صورت گرفته در استان ایلام است.
 
وی ساماندهی پسماندهای عفونی بیمارستانی، پایش واحد های آلاینده، آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی در بین اقشار مختلف مردم، جلوگیری از شکار حیوانات، اشاعه فرهنگ حفاظت از وحوش و مزمت شکار جانوران به صورت خودجوش در بین مردم و روستاییان از دیگر برنامه های انجام گرفته محیط زیست استان ایلام است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار