تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: ضریب نفوذ تلفن‌های همراه دائمی و اعتباری در سال 92 در استان 88.7 درصد بوده است که در سال گذشته به 103 درصد و تا پایان سال جاری به 105 درصد می‌رسد
کد خبر: ۴۳۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 27 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حسن آقایی با اشاره به وجود 267 هزار مشترک خط تلفن ثابت در استان، اظهار کرد: تا پایان سال جاری این تعداد به 273 هزار افزایش می‌یابد .

وی افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال 90 در استان کمتر از 25 مشترک در 1000 مشترک بود که در سال گذشته به 28 مشترک رسید و پیش‌بینی می‌شود امسال به 28.4 مشترک برسد.

آقایی بیان کرد: ضریب نفوذ تلفن‌های همراه دائمی و اعتباری در سال 92 در استان 88.7   درصد بوده است که در سال گذشته به 103 درصد و تا پایان سال جاری به 105 درصد می‌رسد .

وی تعداد سایت‌های موبایل را از شاخص‌های مشخص کننده ضریب نفوذ تلفن همراه دانست و تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری به دلیل کوهستانی و سردسیر بودن از استان‌هایی است که تکمیل پوشش تلفن همراه و ارتباط رسانی در آن کار بسیار دشواری است .

مدیرعامل شرکت مخابرات استان در ادامه گفت: در سال 95 تعداد سایت‌های نسل دوم تلفن همراه به 379 سایت رسید و ارائه خدمات سایت‌های 3G در پایان سال 94 آغاز و تا پایان همین سال به 29 سایت و در سال گذشته با توسعه مطلوب به 151 سایت افزایش یافت .

آقایی تاکید کرد: در سال گذشته برای نخستین بار تکنولوژی 4G با تعداد 115 سایت موبایل نصب و راه‌اندازی شد که علاوه بر ارتقاء پوشش صوت تلفن(آنتن‌دهی)، از نظر دیتای موبایل در ارتباطات سیار نیز تحول بزرگی ایجاد شده است .

وی ادامه داد: تکنولوژی مذکور از نظر سرعت دیتا با نسل‌های قبل، سرعت بالاتری دارد اما در بازه‌های زمانی خاص ممکن است به دلیل استفاده همزمان عده زیادی از یک سایت همانند ثبت نام در دانشگاه‌ها، سرعت کمی کند شود.

آقایی اضافه کرد: تمامی اختلالات و آلارم‌های موجود در شبکه تلفن همراه دائما توسط مرکز مانیتورینگ به صورت یکپارچه و به اصطلاح هفت در 24، پایش و در نخستین فرصت خرابی رفع می‌شود .

وی با اشاره به وجود بیش از 20 اکیپ در سطح استان برای رفع اختلالات، خاطرنشان کرد: در مرکز کنترل ترافیک ارتباطات سیار کشور نیز به صورت موازی و به همان طریق هفت در 24، ارتباطات 30 استان کشور بررسی و در صورت نیاز به مناطق مخابراتی برای رفع خرابی مشاوره و یا تجهیزات لازم ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار