نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و هنر توسط جهاددانشگاهی استان فارس، این اقدام را گامی مثبت در جهت اعتلای هنر قرآنی ارزیابی کرد.
کد خبر: ۴۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 02 June 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله اسدالله ایمانی شامگاه دوشنبه 11 خرداد در هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت حجت(عج) و بزرگداشت ایام 14 و 15 خرداد، گفت: جشنواره مذکور کار خوبی در عرصه دانشجو و حضور آنان و همچنین ارتباط آن‌ها با قرآن کریم است تا دانشگاه‌ها در حوزه هنر قرآنی نیز گامی آن هم در سطح ملی برداشته باشند، که می‌تواند استعدادهای خود را نشان دهند.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به برگزاری سی و سومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور در شیراز گفت: آموزش و پرورش فارس در برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که در سال 92 در شیراز برگزار شد،‌ سنگ تمام گذاشت و با تمام قوا وارد میدان شد و همراهی کرد لذا به معنای واقعی کلمه تقاضا دارم تا نهادها، سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف جهت برگزاری این مسابقات با آموزش و پرورش همکاری و همراهی لازم را داشته باشند تا این کار به شکل خوب و ارزشمندی برگزار شود.

وی همچنین، بر لزوم هماهنگ شدن دستگاه‌های مختلف در اجرای برنامه‌های قرآنی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد و گفت: شأن این اداره‌کل و وظیفه آن همین است و همه باید در عرصه قرآن و فعالیت‌های مختلف دینی و مذهبی همراهی و همکاری لازم را با این اداره‌کل داشته باشند زیرا مسئولیت آن‌ها هماهنگ‌سازی این قضایاست تا کارها عمیق‌تر و حساب‌شده‌تر اجرا شود.

آیت‌الله ایمانی با ابراز امیدواری از اینکه نمایشگاه قرآن و عترتی که در ماه رمضان به همت ارشاد فارس برگزار می‌شود، به بهترین شکل دنبال و پیگیری شود، گفت: از آموزش و پرورش تشکر می‌کنیم که این مسئولیت را عهده‌دار شده است و بعد از سی و سه سال شاهد برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور در استان فارس هستیم واز تمام دست‌اندرکاران می‌خواهیم تا هرقدر که می‌توانند در این مسئله همکاری لازم را داشته باشند.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به فعالیت‌های قرآنی استان اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های قرآنی که باید در ماه رمضان بدان اهتمام ورزیم، همخوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است و باید نیروهایی که در تمام عرصه‌ها در اختیار ماست را جهت حضور در این مراسم معنوی دعوت کنیم و نداشتن وقت و گرفتاری را بهانه‌ای جهت عدم حضور در جلسات قرآن و اهل بیت(ع) قرار ندهیم.

وی با بیان اینکه جمع‌خوانی و ختم قرآن کریم قطعاً در جامعه اثرگذار خواهد بود، تأکید کرد: ما غیر از برنامه‌ ریزی‌های ظاهری باید بار معنوی خود را از طریق قرآن ببندیم و کوشش کنیم جمع‌خوانی عظیم و ارزشمندی در حرم مطهر برگزار کنیم تا انعکاس خوبی برای شیراز و فارس داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه مسجدمحوری در ایام رمضان سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در ظهرهای ایام ماه رمضان در مساجد حاشیه شهر و مناطق محروم می‌رفتیم و با آنان گفت‌وگو کرده و پای درد دل آن‌ها می‌نشستیم که برخی از مسئولان نیز همین اقدام را انجام می‌دادند امسال هم مایل هستیم تا این کار با برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

وی با اشاره به جایگاه نخست استان فارس در بحث سرمایه اجتماعی در کشور عنوان کرد: سرمایه اجتماعی مردم فارس دقیقا به پیوند مردم با مسئولان باز می‌گردد یعنی جایی که مردم در کنار مسئولان و بالعکس بودند و با هم راز و نیاز داشتند ما شاخص‌های قابل ملاحظه‌ای داشتیم لذا این مسئله را هرچه بیشتر بتوانیم گسترش دهیم بسیار خوب است و ماه رمضان نیز فضای مناسبی برای این مسئله است.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه جمع‌خوانی و ختم قرآن کریم قطعاً در جامعه اثرگذار خواهد بود، بر لزوم همکاری تمام نیروها در اجرای برنامه هم‌خوانی قرآن در حرم شاهچراغ(ع) در ایام رمضان تأکید کرد.

وی بر لزوم حفظ ظاهری ماه رمضان و تکریم شعائر مذهبی در این ماه رمضان و همچنین نگاهداشتن ظاهر جامعه از آسیب‌ها و انحرافات تأکید کرد و آن را یک وظیفه و مسئولیت عمومی و همگانی دانست که همگان باید در این راستا تلاش لازم را داشته باشند.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: باید در این راستا امکانات لازم را فراهم کنیم ضمن اینکه از کسانی که سال گذشته برنامه‌ریزی برای این ماه کردند، امسال نیز تقاضا می‌کنیم تا برنامه‌های خود را جامع‌تر، کامل‌تر و فراگیرتر اجرا کنند.

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید جلسات مداومی از هم‌اکنون راه‌اندازی شود تا شاهد هنجارشکنی در ظاهر جامعه در ماه رمضان نباشیم، گفت: با توجه به اینکه شیراز جزو کلان شهرهاست و رفت و آمدهای فراوانی در آن است، خواه ناخواه مسائل مختلفی بر اساس نیاز و سایر انگیزه‌ها ایجاد می‌شود لذا باید کوشش کنیم تا این‌ها را به حداقل ممکن برسانیم و زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به چنین وضعیتی فراهم کنیم.

وی در ادامه به برگزاری همایش «همدلی و همزبانی دولت و ملت» که در اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی برنامه‌ریزی شده است،‌ اشاره کرد و افزود: با توجه به برخی از مسائل و حاشیه‌هایی که در استان دیده می‌شود باید چنین همایشی را در سال جاری حداقل هر فصلی یک بار داشته باشیم و با یک موضوع خاص و فراخوانی دانشمندان و نخبگان و ارزشمندان جامعه که بیایند نظرات علمی خود را ارائه دهند، برگزار کنیم.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: می توانیم یک مراسم ساده و کم هزینه برای این همایش برگزار کنیم و عده‌ای از بزرگان هم قبلاً با آمادگی حضور یابند و راه‌ حل‌ها را در موضوع خاصی اعم از مسائل عمرانی، سیاسی، فرهنگی و غیره استان انتخاب کنند زیرا یک بار برگزاری چنین همایش کم است و نیاز داریم این مسئله به عنوان یک گفتمان و فرهنگ در جامعه مطرح شود و تکرار آن تلقین است و تلقین هم تأثیر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار