تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت به پنج هزار هکتار برسد که علت کاهش سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته، محدودیت منابع آبی بوده است
کد خبر: ۴۲۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 22 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سیروس بیک‌بکان اظهار کرد: سال گذشته سطح زیر کشت سیب‌زمینی پنج هزار و 500 هکتار بوده که از این میزان سطح زیرکشت، 190 هزار تن برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان کشت سیب‌زمینی در استان از 20 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا اواخر خرداد ادامه می‌یابد، افزود: امسال پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت به پنج هزار هکتار برسد که علت کاهش سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته، محدودیت منابع آبی بوده است.

بیک‌بکان گفت: پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین از هر هکتار حدود 37 تن برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه سیب‌زمینی تولیدی در استان از کیفیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: علت کیفیت سیب‌زمینی استان شرایط آب و هوایی منطقه و تولید بذرهای اصلاح شده توسط کشاورز است.

بیک‌بکان گفت: هر ساله حدود 20 تا 30 هزار تن بذر سیب‌زمینی به استان‌هایی از جمله همدان و اردبیل و همچنین جیرفت فرستاده می‌شود.

وی عمده ارقام سیب‌زمینی در استان را سانته، اگریا، میلوا، آریندا، بورن، مارفونا و کایزر عنوان و تصریح کرد: سیب‌زمینی در بیشتر نقاط استان کشت می‌شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: هر ساله حدود 40 هزار تن از سیب‌زمینی تولیدی در استان به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار