تابناک چهارمحال وبختیاری- فوق‌تخصص خون و سرطان در چهارمحال و بختیاری علائم سرطان ریه را خلط خونی، درد قفسه سینه، تنگی نفس، خشونت صدا و سرفه برشمرد.
کد خبر: ۴۲۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 18 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مریم برخوردار اظهار کرد: سرطان ریه مهم‌ترین علت و شایعترین عامل مرگ به علت سرطان می‌باشد.

وی علائم سرطان ریه را خلط خونی، درد قفسه سینه، تنگی نفس، خشونت صدا و سرفه برشمرد و گفت: سرطان ریه رشد بالایی دارد و زمانی که علائم بروز می‌کند معمولاً بیماری پیشرفته شده است.

این فوق‌تخصص خون و سرطان افزود: گاهی فشار تومور ریه روی عصب‌های خروجی از گردن منجر به درد یا ضعف در ناحیه شانه ، کتف و بازو می‌شود.

برخوردار با اشاره عوامل خطرزای این بیماری، تصریح کرد: استعمال دخانیات، عفونت در اثر ویروس ایدز و مصرف مواردی که دارای آرسنیک، آزبستوز، نیکل و الکل هستند باعث سرطان ریه می‌شوند.

وی شیمی درمانی، جراحی به منظور خارج کردن تومور و رادیوتراپی را از راه‌های درمان این سرطان اعلام کرد و گفت: تارگت‌تراپی که شامل داروهایی است که اختصاصی‌تر عمل می‌کند و عوارض کمتری دارند نیز به عنوان شیوه‌های درمان این بیماری استفاده می‌شود.

این فوق‌تخصص خون و سرطان خاطرنشان کرد: افراد در صورت بروز علائم مذکور باید به پزشک مراجعه کنند و در صورت شک به بدخیمی تومور ریه، تست‌های تشخیص اعم از تست خونی، تصویربرداری از ریه توسط سی‌تی‌اسکن و نمونه‌برداری بافت ریه برای بررسی بافت‌شناسی باید انجام گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار